PDA

Bekijk de volledige versie : Vlaming trouwt graag luxueus

Barst
21st September 2008, 20:23
Vlaming trouwt graag luxueus

Vlamingen geven gemiddeld 17.534 euro uit voor een huwelijksfeest en nodigen daarbij 145 personen uit. Dat blijkt uit een enquête van De Zondag.

Er namen 512 gehuwde koppels en 484 kandidaat-trouwkoppels deel aan de enquête. Zo'n 11 procent van de koppels zegt ongeveer 10.000 euro betaald te hebben of veil te hebben voor hun huwelijksfeest. 14 procent geeft 25.000 euro of meer uit op hun huwelijksdag. Trouwen in Vlaanderen kost dus een bom geld, maar 33 procent zegt daar geen problemen mee te hebben.

Blog DS, 21-09-2008

MinkeVanHoof
21st September 2008, 21:00
Ik ga dus al moeten beginnen sparen :D.
Iemand die me wilt sponseren??:p

Ik heb me wel al laten vertellen dat als je wil trouwen in de kerk dit een pak meer kost dan enkel burgelijk. Ik vraag me dus af of men hiermee rekening gehouden heeft in het onderzoek.
Of hebben zij het enkel over het feest na de trouw?

karenwolput
22nd September 2008, 13:49
Om nog maar over de scheidingskosten te zwijgen? : :p

Caroline.Deckmyn
22nd September 2008, 16:28
Wauw, dat is echt wel enorm veel geld.
Maar ach ja, als mensen het er aan willen geven, waarom ook niet?
Je kan ook voor veel minder geld trouwen hé. Vermits we nog altijd in een landje leven waar iedereen vrij is om te doen wat ze willen zie ik niet waarom de toekomstige trouwers dan met iemand rekening moeten houden.
Je trouwdag hoort toch "de mooiste dag van je leven" te zijn dus denk ik dat iedereen wel zelf mag kiezen hoe luxueus hij die inricht.
Ik vraag me wel af waar ze al dat geld halen, in een tijd dat het leven zo ongelofelijk duur is!
Maar ja, misschien sponseren de ouders ook nog vaak een beetje geld? ;)