PDA

Bekijk de volledige versie : Turkse vrouwen houden seksstaking tot er weer water is

Barst
9th September 2008, 23:29
Turkse vrouwen houden seksstaking tot er weer water is

Vrouwen in het Zuid-Turkse plaatsje Kirca gaan niet meer met hun man naar bed tot het gebrek aan water in het dorp is opgelost. Een belangrijke bron is er opgedroogd. Het water moet nu 13 kilometer verderop worden gehaald.

Scheidingen

De mannen doen volgens hun echtgenotes niets om het probleem op te lossen. "We hebben dan maar besloten onze mannen niet meer in de slaapkamer toe te laten", aldus de boze vrouwen. De burgemeester van Kirca zegt dat de mannen lijden onder de seksboycot. Hij waarschuwde voor echtscheidingen als het watertekort en de seksstaking aanhouden.

Blog DM, 09-09-2008 (anp/bf)

Anneleen Verboven
12th November 2008, 20:40
Ik vind dit wel een hele speciale manier van actievoeren, maar ik heb er toch mijn twijfels bij. Het kan de mannen misschien wel onder een grotere druk plaatsen, maar ik denk niet echt dat het het probleem gaat oplossen. Als ze iets willen bereiken moeten ze misschien met iets straffer afkomen, vb. geen eten meer klaarmaken voor hun man ofzo, want ik denk dat het gezegde 'de liefde van de man gaat door de maag' nog steeds geldt. :)
Nee, ik denk echt dat er hardere acties nodig zijn om dit probleem op te lossen, want dit is niet echt een vorm van actie ondernemen om problemen op te lossen, ipv zo'n rare acties vol te houden, zouden ze misschien zelf naar oplossingen kunnen gaan zoeken om schot in de zaak te brengen.