PDA

Bekijk de volledige versie : Vlaamse bisschoppen lanceren kinderwebsite rond geloof


Barst
7th May 2008, 17:12
Vlaamse bisschoppen lanceren kinderwebsite rond geloof


Kinderen die met vragen zitten rond geloof, God, Jesus of de Kerk, kunnen vanaf vandaag terecht op de website "Nabbi" (http://www.nabbi.be).


De website is een initiatief van de Vlaamse bisschoppen en werd in Mechelen voorgesteld in aanwezigheid van kardinaal Danneels. De website is bedoeld voor kinderen tussen 8 en 12 jaar. De bisschoppen wilden een website maken die aantrekkelijk is voor kinderen, met een gevarieerd geloofsaanbod op hun maat.


Virtuele zolderkamer

Jonge bezoekers komen op de website terecht in een virtuele zolderkamer, die ze eventueel naar eigen smaak kunnen inrichten. Door op bepaalde objecten in de kamer te klikken, kunnen ze de verschillende delen van de site spelenderwijs verkennen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld een Bijbel aanklikken. Daarna kunnen ze onder meer kiezen voor het "Bijbelverhaal van de week", "Straffe verhalen" of identikits, met meer info over Bijbelse figuren, plaatsen en volkeren.


Veilig

Op de site vinden de kinderen ook meer info over Jezus en zijn leven, er zijn quizzen en spelletjes, ze kunnen e-cards versturen of de kalender raadplegen. Ook is er een babbelbox, met een forum en een wekelijkse chatsessie op woensdagmiddag. Nabbi.be is een veilige website. Kinderen kunnen mailen met de webredactie, maar niet met andere surfers op de site. De chatsessies die op vastgestelde tijdstippen plaatsvinden, worden gemodereerd door de webredactie.

De naam voor de website, Nabbi, is afgeleid van het Hebreeuwse woord "nabi". Dat betekent "wijze" of "profeet". Bij de website staat nabbi voor de "wegwijzer" en vertrouwenspersoon voor de bezoekers.


Blog DM, 07/05/08

Believing Bart
8th May 2008, 00:13
Mooie website eigenlijk, superkindvriendelijk.

Ik denk voor godsdienstleerkrachten in de lagere school zeker interessant om iets rond te doen. Zeker als er nog meer gedichten, thema's... opstaan.
Jammer dat ik me niet meer kan inloggen... :)