PDA

Bekijk de volledige versie : Kempen geteisterd door vroege wespenplaag


Hanne Vennekens
29th April 2008, 19:09
Kempen geteisterd door vroege wespenplaag

In de Antwerpse kempen is er momenteel sprake van een erg vroege wespenplaag. Verschillende brandweerkorpsen melden dat ze nu al moeten uitrukken voor de verwijdering van wespennesten. Dat is abnormaal omdat wespen gewoonlijk pas in juli en augustus in groten getalen aanwezig zijn.

De brandweer van Mol moest vandaag zes en gisteren vijf nesten weghalen, verspreid over het grondgebied van Mol en Retie. In Hoogstraten en Geel bleef het vandaag rustig, maar gisteren waren er ook al enkele gevallen van zwermen wespen.

In Herentals waren er vandaag zes gevallen en gisteren vier. In Turnhout tenslotte moesten er vandaag zes wespennesten verwijderd worden en gisteren zelfs zeven. De brandweer heeft geen sluitende verklaring voor de vroege opkomst van de wespen. (belga/svm)

bron : www.demorgen.be : http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/260302/2008/04/29/Kempen-geteisterd-door-vroege-wespenplaag.dhtml

bas van gorp
30th April 2008, 10:07
Ik woon in de mooie, rustige Kempen, maar de wespen zijn hier reeds gesignaleerd... Gisteren heeft de brandweer een wespennest bij de buren komen verdelgen en deze avond moeten de brandweerlui van Grobbendonk hier thuis aan de slag!

MinkeVanHoof
30th April 2008, 22:03
Ik heb in de winter al last gehad van wespen in mijn kamer. We hebben ergens een nest maar omdat we de exacte lokatie niet weten kan de brandweer er niets aan doen. De brandweer komt ze niet zoeken. Ik hou mijn hart al vast voor de zomer :s.