PDA

Bekijk de volledige versie : Wereldrecord Jumpen


kizzer
29th April 2008, 18:54
Ik vind het hieronder beschreven evenement een zeer leuk initiatief, omdat het voor het goede doel is. Waar ik mij enorm aan stoor is dat zelfs lagere schoolkinderen jumpen. Waar is de tijd van de kinderliedjes, "balleke stamp" en "tikkerke op den hoge" ? Ik heb zo het gevoel dat kinderen steeds minder en minder kinderen mogen zijn, en dat ze steeds gedwongen worden ( mede door de media ) om volwassener te willen zijn.


WAREGEM - Tijdens het evenement Waregem Kinderstad op de hippodroom brak de stad zondagnamiddag het wereldrecord jumpen met officieel 1.030 deelnemers die vijf minuten lang de ziel uit hun lijf sprongen op de tonen van opzwepende dansmuziek.



Het hoogtepunt van Waregem Kinderstad was zondagnamiddag, toen de aanwezigen een poging deden om het wereldrecord jumpen te breken. Het vorige, officiële record stond op naam van de Nederlandse gemeente Reeshof met 978 geregistreerde deelnemers. Op aangeven van een enthousiaste speaker raakte men in Waregem vrij vlug aan zo'n negenhonderd enthousiaste deelnemers. Maar dan moest onder andere burgemeester Kurt Vanryckeghem inpraten op de toeschouwers om er op zijn minst nog een kleine tweehonderd jumpers bij te krijgen. Dat lukte en de poging werd geregistreerd door een deurwaarder. Er waren uiteindelijk 1.089 deelnemers, waarvan er 1.030 tot de laatste seconde op de muziek dansten. Daarmee werd het Nederlandse record verpulverd!

Maar de feestdag voor Waregem begon eigenlijk al in de voormiddag toen in de vroegere gebouwen van rusthuis 't Ware Heem de veiling van 110 kunstig opgemaakte bh's plaatsvond. De opbrengst van die originele actie is bestemd voor borstkankerpreventie. In totaal bracht het initiatief 2.200 euro op. 'Een zeer mooi resultaat. Onze bekende inwoners reageerden positief op onze oproep om de opgestuurde bh's te versieren', vertelt Ilse Vansteenkiste, ambtenaar externe aangelegenheden.

Na de middag konden de kinderen op de parking van de hippodroom aan allerlei activiteiten deelnemen. En omdat de weersomstandigheden voor dit evenement echt meezaten, waren er ook vele honderden jonge gezinnen present. 'Dit is echt een fantastische namiddag voor de kinderen. En voor ons meteen ook een mooie uitstap', klonk het bij de ouders.

De avond voordien konden de bezoekers ook nog genieten van de eerste manche van de ballonhappening, waarbij zestig vaarders de lucht in konden omdat de wind het toeliet.

Kim Geerts
30th April 2008, 08:17
Ik ben het er niet met eens dat kinderen steeds minder kind mogen zijn. Ik heb onder de grote vakantie op een kinderopvang gewerkt. Daar vroegen de kinderen zelf om jumpen aan te leren. Dus, waarom niet als ze er zelf achter vragen. Het is toch cool als je samen met je grotere broer of zus kan jumpen. Niet? En dat kinderen meer volwassen moeten zijn daar ben ik het ook niet mee eens. Ik denk dat kinderen nog even kind kunnen en mogen zijn als vroeger.

jo.guns
1st May 2008, 11:27
Kinderen mogen nu nog steeds wel kind zijn, maar het is anders als vroeger. Dat jumpen is misschien ook wel kind zijn, net zoals iedereen vroeger met de flippo's spelen. Maar worden kinderen tegenover vroeger overal sneller mee naartoe gesleurd. Als ik kijk naar mijn buurmeisjes uit de lagere school. Zij zijn nooit thuis. Hun ouders hebben een druk leven en sleuren de kinderen gewoon overal mee naartoe.

bas van gorp
1st May 2008, 21:21
Natuurlijk hoort jumpen wel bij het kind zijn. Dit is nu eenmaal een rage en hoe meer ouderen een poging doen om een rage tegen te gaan, hoe groter deze rage wordt. Ik ben helemaal niet voor jumpmuziek, maar ik vind niet dat kinderen niet mogen jumpen. Jumpen is als dans net hetzelfde als hiphop of salsa. Laat kinderen toch plezier maken! Jumpen hoort hier nu éénmaal bij!

Ohja en wat dat wereldrecord betreft: ik zou graag alle "actualiteit.orgers" oproepen om dit wereldrecord samen met mij te verpulveren.
Wie zorgt voor de muziek, want dat heb ik niet in huis ... Misschien den barst wel :)

karenwolput
2nd May 2008, 16:49
Haha... Bas :p :D