PDA

Bekijk de volledige versie : Mechelen roept klimaathelden uit


jefdaemen
29th April 2008, 01:22
Milieubewuste Mechelaars laten streekgenoten op zaterdag 19 april kennismaken met hun energievriendelijke initiatieven. Je ontmoet deze zogenaamde klimaathelden via een biomarkt, wandelingen en fietstochten.

De Mechelse bezielers achter de internationale Dag van de Aarde spannen zich al langer in voor een beter klimaat. Maneblussers die dit ook doen, zowel particulieren als bedrijven, verdienen volgens de organisatoren een pluim. Daarom roept de Werkgroep Mechelen Klimaatstad samen met de stad, Natuurpunt, Ecoloco en Mechelen FairTrade-Gemeente een aantal klimaathelden uit.

Heldenmarkt
Zo start de Dag van de Aarde met een ’klimaatheldenmarkt’, vlakbij de ’gewone’ markt. Een twintigtal standhouders verkoopt er eco-, bio- en duurzame producten. Verder vind je hier info over onder meer zonneboilers en ecologisch tuinbeheer. Aan een centraal kraampje kan je een wandel- en fietskaart krijgen, waarop de routes met stopplaatsen voor de namiddag staan aangeduid.

Ecotip

Een Muizenaar die alles over ecologisch tuinbeheer weet, is Patrick Princen. Op 19 april is hij een van de ’klimaathelden’ op het fietsparcours. Voor de krant geeft hij al een ecotip. ”Ik vind onze ecologische zwemvijver de moeite waard. Regenwater, gezuiverd door planten, vervangt chloor. De vijver trekt zo een diversiteit (water)dieren aan. Een mooie, unieke zwemplek! Zo zie je maar: ecologie betekent niet noodzakelijk een afbreuk aan je levenskwaliteit. Wie het slim aanpakt, wordt er alleen maar beter van”, zegt Patrick.

Bron: Gazet van Antwerpen - 9 april 2008

Barst
29th April 2008, 01:23
Bronvermelding?

jefdaemen
29th April 2008, 01:25
excuseer, juist!
Ik pas dat onmiddellijk aan. Maar ik heb hier net een bron (woordspeling :cool: ) aan artikelen gevonden over global warming!