Moors_Nathalie
26th April 2008, 11:31
BRUSSEL - Vlaams minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt (SP.A) trekt dit jaar 15 miljoen euro extra uit voor 20 nieuwe projecten van De Lijn. Die moeten vier miljoen meer reizigers aantrekken. Dat schrijven Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen zaterdag.
3,9 miljoen euro gaat naar de provincie Antwerpen. Het geld moet onder meer zorgen dat vanaf november alle trams op vrijdag en zaterdag minstens een uur later (tot 1.15 uur) rijden).
Ook de verschillende campussen van de Universiteit Antwerpen vanaf september met een directe bus verbonden zijn en er komen extra schoolbussen van Zoersel, Oelegem en 's Gravenwezel naar Malle.
In Limburg investeert De Lijn 3,2 miljoen voor vier projecten, die 770.000 extra reizigers moeten aantrekken.
'De belbussen in de regio Beringen-Ham-Balen zijn succesvol', aldus Van Brempt. 'De belbus van Balen moet zelfs regelmatig klanten weigeren. Daarom creëren we eind dit jaar een vaste lijn voor het traject Beringen-Beverlo-Oostham-Olmen-Balen-Mol.'
Een van de andere maatregelen is dat in de regio Lommel-Overpelt-Neerpelt de belbussen worden vervangen door een volwaardig stadsnet waar de bussen om het halfuur rijden
De Standaard 26/04
3,9 miljoen euro gaat naar de provincie Antwerpen. Het geld moet onder meer zorgen dat vanaf november alle trams op vrijdag en zaterdag minstens een uur later (tot 1.15 uur) rijden).
Ook de verschillende campussen van de Universiteit Antwerpen vanaf september met een directe bus verbonden zijn en er komen extra schoolbussen van Zoersel, Oelegem en 's Gravenwezel naar Malle.
In Limburg investeert De Lijn 3,2 miljoen voor vier projecten, die 770.000 extra reizigers moeten aantrekken.
'De belbussen in de regio Beringen-Ham-Balen zijn succesvol', aldus Van Brempt. 'De belbus van Balen moet zelfs regelmatig klanten weigeren. Daarom creëren we eind dit jaar een vaste lijn voor het traject Beringen-Beverlo-Oostham-Olmen-Balen-Mol.'
Een van de andere maatregelen is dat in de regio Lommel-Overpelt-Neerpelt de belbussen worden vervangen door een volwaardig stadsnet waar de bussen om het halfuur rijden
De Standaard 26/04