PDA

Bekijk de volledige versie : Flor Koninckx blaast positief bij Slim-actie


Barst
21st April 2008, 17:32
Flor Koninckx blaast positief bij Slim-actie


ZONHOVEN - Flor Koninckx, de verkeersdeskundige van SP.A en voormalig Kijk Uit-gezicht, heeft zaterdagnacht positief geblazen bij een alcoholcontrole. Hij moest zijn auto laten staan.


Tijdens de zogenaamde Slim-actie van afgelopen weekend hield de politie Koninckx tegen op de E314 ter hoogte van Zonhoven. De politicus had te diep in het glas gekeken en moest de auto laten staan. Zijn rijbewijs werd niet ingetrokken.

In een reactie op VRT-radio zegt Koninckx lessen te zullen trekken uit het voorval. 'Het was blijkbaar net te veel. Ik heb dus slecht gerekend. Ik zal hier zeker uit leren voor de toekomst.'

De Slim-actie van het voorbije weekeinde was de grootste alcohol-, drugs- en snelheidscontroles ooit in de provincie Limburg.


Blog DM, 21-04-2008

Moors_Nathalie
22nd April 2008, 10:10
Vele mensen reageren hier vrij geshockt op. Sommigen eisen zijn verontschuldigingen voor de camera. (De kranten staan er zowat vol van, ik begrijp absoluut niet waarom Flor zich nog eens voor de camera moet verontschuldigen maar soit)
Enerzijds kan ik hier inkomen. Flor Koninckx wordt misschien aanzien voor een rolmodel op vlak van verkeer. Dit rolmodel werd dan betrapt op datgene waar hij de mensen mede attent op maakte: Kruip nooit achter het stuur wanneer je gedronken hebt.
Hij zegt zelf ook "wie zonder zonde is ..." en hij is er van overtuigd dat het hem nooit meer zal overkomen.
Nuja, anderzijds zou je zeggen : een gewaarschuwd man is er twee waard? De SLIM-actie werd vooraf aangekondigd, men had dus moeten weten dat de kans op controles behoorlijk groot was.

Rolmodel of niet, eigenlijk is het gewoon onverantwoord om wanneer je gedronken hebt achter het stuur te kruipen. Het gaat dan niet alleen om de boete die je zal krijgen wanneer je betrapt wordt, maar ook over het feit dat in heel wat weekendongevallen dronken chauffeurs een rol spelen.

bas van gorp
29th April 2008, 15:48
Toen ik dit nieuws op de radio hoorde, moest ik eigenlijk toch even lachen! Flor Koninckx, één van de bekendste politie-ambtenaren van België en diegene die ons op televisie altijd vertelde dat drinken achter het stuur absoluut niet kon!
Nu was Florreke zelf aan het feest! Enkele glazen wijn en ettele pintjes zorgden ervoor dat het sp.a-lid gezichtsverlies leed ... Hij is dé man die heel heel goed weet dat drinken achter het stuur absoluut niet kan. Toch deed hij het en hij werd de pineut.
Ik ben een grote tegenstander van dronkaards achter het stuur... Ik kan er echt niet tegen dat iemand zat met de wagen rijdt! Toch mag je deze hele zaak zeker niet opblazen! Flor Koninckx is ook maar een man van vlees en bloed en mag ook fouten maken! Uit je fouten leer je!
Uiteraard is dit een spijtige zaak voor de sp.a en voor Koninckx zelf!
In ieder geval, ik vergeef het hem en daarmee geef ik hem vergiffenis voor het verleden, waarmee ik mij onderscheid van de rest! haha...
(zie cursus RZL pagina 19)

Barst
29th April 2008, 17:32
[QUOTE=bas van gorp]In ieder geval, ik vergeef het hem en daarmee geef ik hem vergiffenis voor het verleden, waarmee ik mij onderscheid van de rest! haha... (zie cursus RZL pagina 19)[/QUOTE]
Toch ene die geluisterd heeft deze middag! :thumbsup: :D