PDA

Bekijk de volledige versie : Microsoft sleept moeder voor rechter voor antichatsoftware


Véronique.Geudens
21st April 2008, 17:24
De Amerikaanse softwareproducent Microsoft heeft een Nederlandse moeder voor de rechter gedaagd omdat ze een antichatprogramma heeft ontwikkeld. De vrouw bedacht een oplossing tegen te veel chatten en internetten door kinderen en noemde het MSNLOCK.

Microsoft, eigenaar van de merknaam MSN, wil daar een stokje voor steken. Het bedrijf wil dat alle geclaimde domeinnamen op internet worden overgedragen en dat de merknaam wordt veranderd.

Grote van Dale
De advocaat van de vrouw stelt dat de naam perfect aangeeft waarvoor het product is bestemd. "Bovendien is msn'en tegenwoordig een algemeen begrip, een synoniem voor chatten. Het staat zelfs letterlijk in de Grote van Dale. Msn'en is het versturen van berichten via een messenger."

De moeder denkt dat de zaak niet zozeer gaat om de merk- of domeinnaam, maar eerder om het product dat zij heeft bedacht. Het product, dat kinderen beschermt tegen overmatig surfgedrag op internet en tijdsverspilling door chatten, is inmiddels onder de naam Benzoy op de markt gebracht. (belga/bdr)

Bron:
De Morgen
21 april 2008

jo.guns
22nd April 2008, 10:41
Ik denk dat de moeder wel gelijk heeft dat het niet om de naam gaat, maar vooral om het programma. Het is natuurlijk wel zo dat heel wat jongeren contstant zitten te chatten op msn. Dit merk ik aan mijn nichtjes. Ze zijn nog niet oud, maar constant zitten ze voor hun computer. Hiervoor zou het misschien toch wel handig zijn. Langs de andere kant, ik gebruik msn ook, maar dan weer geregeld voor school. Ik vind het een handige manier om te communiceren met je medestudenten over een stage of een taak ofzo..

s5050033
22nd April 2008, 16:45
Ik vind het een mooi initiatief. Eigenlijk zou Microsoft zelf verantwoordelijk moeten optreden en een soortgelijke 'lock' ontwerpen. Onze consumptiemaatschappij neemt weer de overhand en de bescherming van kinderen wordt over het hoofd gezien. Deze vrouw(moeder) verdient een prijs ! :clap:

MinkeVanHoof
22nd April 2008, 20:30
[QUOTE=s5050033]Ik vind het een mooi initiatief. Eigenlijk zou Microsoft zelf verantwoordelijk moeten optreden en een soortgelijke 'lock' ontwerpen. Onze consumptiemaatschappij neemt weer de overhand en de bescherming van kinderen wordt over het hoofd gezien. Deze vrouw(moeder) verdient een prijs ! :clap:[/QUOTE]

Het laatste wat Microsoft gaat doen is MSN blokkeren. Tenzij ze het product voor heel veel geld kunnen verkopen. Maar uiteindelijk gaan ze dan tegen zichzelf in. MSN staat voor veel geld uit reclame etc.
Ik vind het zelf mooi dat deze vrouw zoiets heeft kunnen ontwerpen. Maar als zij het kan ontwerpen zullen er altijd wel kinderen zijn die het kunnen onschadelijk maken, daar mag je zeker van zijn.