PDA

Bekijk de volledige versie : Videogame wil woordenschat bevolking uitbreiden


Véronique.Geudens
11th April 2008, 17:28
ANTWERPEN - In Antwerpen werd vrijdag de videogame My Word Coach gelanceerd, een interactief trainingsprogramma van softwareontwikkelaar Ubisoft waarmee de gebruikers hun woordenschat kunnen verbeteren.

Voor de ondersteuning van het project werd de universiteit van Antwerpen ingeschakeld. Walter Daelemans, professor computerlinguïstiek, analyseerde samen met zijn team miljoenen woorden uit Van Dale op hun moeilijkheidsgraad en gaf advies bij de opstelling van de quizvragen in het computerspel.

Volgens Ubisoft is het spel nuttig voor iedereen. Het laat anderstaligen toe snel en eenvoudig Nederlands leren; studenten taalkunde of andere taalliefhebbers kunnen er hun woordenschat mee perfectioneren.



In het spel zijn 600 miljoen woorden opgenomen. Professor Daelemans selecteerde die eigenhandig en filterde er manueel de merknamen en de schuttingtaal uit. My Word Coach is beschikbaar voor de Nintendo-spelconsoles Wii en DS en ligt vanaf vrijdag in de winkel. dsl

Bron:
vrijdag 11 april 2008 | Bron: belga
De Standaard

MinkeVanHoof
11th April 2008, 18:34
Dat ziet er heel interessant uit. Niet enkel voor mijn taal te verbeteren maar ook voor mijn vriend om het Nederlands te leren.
Ik zal het zeker eens moeten bekijken.
En wie zegt er dat games slecht zijn? :p

jo.guns
12th April 2008, 10:38
Mooie uitvinding! In elk geval beter dan al die vechttoestanden waardoor kinderen niet van de televisie zijn weg te slaan..

Margot Van Den Broeck
14th April 2008, 16:49
Ik vind dit een hele goede uitvinding, het eens tenminste eens wat anders dan al die "zinloze" computerspelletjes. Dit is echt educatief en nuttig. Niet alleen voor ons maar ook zeker voor allochtonen. Het spelletje laat toe om de woordenschat te oefenen op een andere manier dan gewoonlijk. Zo blijft woordenschat leren boeiend en uitdagend!