PDA

Bekijk de volledige versie : Man moet voor condoom zorgen, vinden vrouwen


jan van hoogten
27th March 2008, 18:01
Man moet voor condoom zorgen, vinden vrouwen

Zeven op tien vrouwen vinden het de taak van een man om voor een condoom te zorgen. Dat blijkt uit een internationaal onderzoek dat MTV en The Body Shop uitvoerden bij 2.000 jongeren tussen 16 en 24 jaar. Belgische jongeren werden niet ondervraagd.


Een derde van de vrouwen denkt dat het bezit van een condoom hen het stempel "makkelijk" zal geven. Slechts één op zes heeft er één in haar handtas zitten. Veertien procent van de mannen heeft niet graag een condoom op zak, uit bijgeloof. Ze vrezen dat hun veroveringstocht op niets zal uitdraaien als ze uitgaan met het doel te scoren.

Verder blijkt dat 34 procent van de ondervraagden onveilige seks heeft gehad met twee of meer partners. Slechts 44 procent van de mannen zou hun partner onbeschermde seks weigeren, tegenover 68 procent van de vrouwen.

MTV's Staying Alive Foundation en The Body Shop starten op 27 maart een wereldwijde campagne om jongeren nogmaals op de gevaren van aids te wijzen. Tijdens de tien weken durende actie wordt geld ingezameld voor projecten van jongeren die voorlichting geven aan leeftijdgenoten.

Het onderzoek werd gevoerd in uiteenlopende landen als Singapore, Rusland, de Verenigde Staten en de vroegere Britse kolonie Hongkong in China.

Commentaar

Weer zo één of ander boeiend onderzoek, althans het eerste deel :zzz: Toch wel opvallend dat er een groot vertrouwen is in de bedpartner. Een groot deel van de ondervraagden zou toch nog seks hebben zonder condoom...laten we de geslachtsziekten maar komen!

janavanranst
27th March 2008, 18:23
Een man gaat er toch ook van uit dat de vrouw de pil neemt. Dus vind ik dat een man ook zijn moeite mag doen. Ik geef eerlijk toe dat ik ook nog nooit met een condoom op zak heb gelopen, laat staan hem ooit gaan kopen.