PDA

Bekijk de volledige versie : Berlusconi wacht op eigen heiligverklaring


Véronique.Geudens
18th March 2008, 20:44
ROME - De Italiaanse kandidaat-premier, mediamagnaat en multimiljonair Silvio Berlusconi komt in aanmerking voor een 'heiligverklaring'. Dat is alleszins wat de man zelf vindt.

Berlusconi verdient zijn Moeder Teresa-statuut wegens zijn 'overvolle werkschema'. Naar eigen zeggen werkt 'Il Cavaliere', die geen straffe uitspraken schuwt, twintig uur per dag, zes dagen op zeven.

'Ik sta 's ochtends om 7.15 uur op en ga om 2.30 uur slapen. Tussen elke afspraak beantwoord ik bijna vijftig telefoons', zei Berlusconi in een interview met het Italiaanse weekblad Gente (Mensen).

Etenstijd

Berlusconi, die in de peilingen over een serieuze voorsprong beschikt voor de parlementsverkiezingen van 13 en 14 april, gaf nog andere details van zijn privéleven prijs. 'Ik volg geen specifiek dieet, maar eet simpel en caloriearm', vertelde 'Il Cavaliere'.

'Na het avondeten werk ik op mijn bureau en bereid ik de afspraken van de volgende dag voor. Dat doe ik zes dagen per week', aldus Berlusconi. Ook etenstijd vormt voor de 'selfmademan' een belangrijk werkmoment. 'Met andere woorden, ik ben kandidaat voor een heiligverklaring', zei Berlusconi. Eerder liet de man zich al op erg straffe uitspraken betrappen. Zo vergeleek hij zichzelf met Napoleon Bonaparte, Jezus van Nazareth en Winston Churchill.

Rijkste parlementslid

Berlusconi's levensstijl, die naast politicus en mediamagnaat ook eigenaar is van voetbalclub AC Milan, zou kunnen verklaren waarom hij bovenaan de lijst van rijkste politici staat. In 2006 gaf Berlusconi 139 miljoen euro aan bij de belastingen. Het verschil met het tweede parlementslid is ongelofelijk. Parlementslid Niccolo Ghenini, ook de persoonlijke advocaat van Berlusconi, gaf voor 2006 1,2 miljoen euro aan.

De rijkste man van het land is Berlusconi met zijn geschatte fortuin van 9,4 miljard dollar niet meer. Na twaalf jaar 'numero uno' te zijn geweest, is die eer nu weggelegd voor de baas van Nutella, Michele Ferrero. Op de tweede plaats staat Leonardo Del Vecchio, die onder meer het brillenmerk RayBan bezit. Berlusconi staat pas op de derde plaats. svw

De Standaard
dinsdag 18 maart 2008 | Bron: DPA

Hanne Jansen
30th March 2008, 15:04
Over 'vol van zichzelf zijn' gesproken... ;)

Lien Boogers
31st March 2008, 09:22
Ik denk dat er meer mensen die zijn die zichzelf vrijwillig inzetten voor de mensheid en zelfs 7 dagen op 7!!! Met vrijwillig bedoel ik dan: geen loon.