PDA

Bekijk de volledige versie : Genen spelen een rol in gelukkig zijn


MinkeVanHoof
5th March 2008, 13:14
Hoe gelukkig we ons voelen wordt beinvloed door onze genen. Dit hebben ze ondekt door onderzoek te doen bij identieke tweelingen want deze hebben dezelfde genen. Ze hebben natuurlijk de resultaten van identieke en niet-identieke tweelingen vergeleken.
De genen bepalen de helft van je persoonlijkheid.
Tegenwoordig is er veel onderzoek naar gelukkig zijn omdat het altijd al belangrijk is geweest in iemand zijn leven.
Dit onderzoek zegt niet dat je dus je zelf gelukkig zijn niet kan beinvloeden. Kleine dingen zoals je sterke punten opschrijven en deze op andere manieren gebruiken elke dag kan helpen.




Ik denk dat het voor sommige mensen een troost kan zijn om te horen dat je genen mee bepalen hoe gelukkig je je voelt. Dat moet natuurlijk geen excuus gaan worden om ongelukkig rond te lopen.
Dit soort onderzoeken bevestigen wel dat men tegewoordig het belangrijk vindt dat iedereen gelukkig moet zijn. Je krijgt soms niet de kans om even een slechte dag te hebben.
Maar ik ben al blij dat men meer onderzoek doet naar je genen en wat deze bepalen, al heb ik bij dit onderzoek mijn bedenkingen. Veel veranderd het niet, ja je genen hebben invloed op hoe gelukkig je je voelt. Dit is maar één van de vele factoren.

bron
BBC (http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7278853.stm)