PDA

Bekijk de volledige versie : Politie leert ballet om eleganter te zijn

Kim Geerts
27th February 2008, 00:14
De politie van een Roemeens dorpje start met balletlessen om haar agenten eleganter over straat te laten lopen en het verkeer toch in goede banen te leiden.

In het Roemeens dorpje Timisoara hebben 20 agenten zich ingeschreven voor balletlessen met twee professionele dansers. 'We zien dit concept als een manier om onze agenten er beter te laten uitzien op straat', zegt polititiechef Dorel Cojan. 'Ze kunnen leren hoe ze tegelijkertijd aangenaam overkomen en het verkeer vloeiender laten verlopen. Het heeft tenslotte allemaal met welwillendheid te maken.'

Sorin Baltica werkte 27 jaar als balletdanser voor de Roemeense Opera in Timisoara. 'Ik denk dat dit een positief initiatief is en ik ben blij dat ik de politie kan helpen. Waarom zouden politieagenten niet vriendelijk en beleefd moeten zijn als ze bestuurders aan de kant zetten? In plaats van verkeersleidende robots kunnen we toffe agenten hebben die net hetzelfde doen.'

Ciprian Lascu, een van de agenten die balletlessen volgt, ziet het project optimistisch in. 'Ik had nooit gedacht dat ik ballet zou leren, maar hier ben ik dan toch. Ik geloof dat we deze lessen nodig hebben en ik hoop dat we snel leren hoe we elegant op straat kunnen lopen.'

Het nieuwsblad - 26 februari 2008

Mijn mening: Ik wist niet waar ik het had toen ik dit las. Maar het bestaat dus echt politieagenten die aan ballet doen. Een politieman hoeft voor mij niet elegant te zijn als hij het verkeer regelt.

Dieter1BASO
27th February 2008, 18:57
Waarom moet een agent elegant over het straat lopen is mijn eerste vraag bij dit artikel. Enkel en alleen voor de ‘vriendelijkheid’? Wat doe je dan met norse agenten die elegant lopen/wandelen? Gebarentaal leren, zodat ze moeten zwijgen? Wat doe je dan met agenten die bruuske bewegingen maakt? …. ga zo maar verder hé. Waar trekt men de grens?
Bovendien dient een hand van de wet, bij zijn aanstelling getest te worden op ‘klant’vriendelijkheid. Een manier van preventief werken, noem ik dat!

Als de agenten dan toch het nut inzien om balletlessen te nemen, kan ik het mij al inbeelden dat de agenten over het straat gaan lopen, zoals scheidsrechters op een voetbalveld dat nu soms doen. Opgeheven hoofd, borst goed breed maken en liefst zo ver mogelijk naar voor steken. Je helemaal opblazen, zodat je toch breder lijkt dan anderen. Komt dit dan niet ‘bedreigend’ over??? :confused:

By the way (BtW)… wat doe je met agenten die hun dansje nog moeten oefenen? Ga je ze het verkeer al dansend laten regelen. Dat zal een mooi zicht geven… en een hoop ongevallen (door onoplettendheid). :doh: hahahaha

Mensen doe eens normaal. Waar gaat het toch naartoe.
BtW wanneer leren wij in de lerarenopleiding dan ballet. Dan kunnen wij elegant over de speelplaatsen paraderen.