PDA

Bekijk de volledige versie : Roken in EK-stadions toegestaan


Dieter1BASO
26th February 2008, 21:48
Fans die graag een sigaretje opsteken hoeven op het EK voetbal niet te vrezen voor een rookverbod. In de stadions in Oostenrijk en Zwitserland is roken toegestaan. De lokale wetgeving verbiedt roken in stadions niet.

Ook de Uefa heeft geen bezwaar, zolang er in de stadions geen sigaretten worden verkocht. Voor de trainers geldt wel een rookverbod. Een coach die rookt tijdens de match, wordt als een slecht voorbeeld gezien. (adv)

____________

reactie:
Waarom destijds de sigarettenreclame naast de F1 parcours weg halen en de reclame van de auto's halen? Ah ja, omdat het aanstootgevend was. Nu... ze maken wel geen reclame voor sigaretten in een stadion, maar toch... nu ja, naast het formule 1 parcour wordt er ook nog gerookt. Misschien moeten ze dan maar gewoon rechtlijnig zijn en zeggen dat de reclame ook terug mag. Anders moeten ze maar de reclame en het roken verbieden.
Bovendien gaan sport en roken niet echt hand in hand!!!

Karen 01
26th February 2008, 22:25
Ik zie niet in waarom het roken in voetbalstadia zou worden verboden. De meeste stadia, toch hier in Belgë, zijn in de openlucht. Ik ga zelf regelmatig naar het voetbal kijken en heb er echt geen probleem mee dat er toeschouwers zijn die roken, hoewel ik ook kan begrijpen dat er mensen zijn die er wel problemen mee hebben.
Maar in een openlucht stadion een rookverbod, nee dat vind ik maar een vreemde gedachte.

Margot Van Den Broeck
2nd March 2008, 19:03
Ik vind ook dat er in stadions gerookt mag worden, het is in open lucht wat maakt dat je minder snel last heb van de rook omdat die snel wegvliegt, hij blijft niet hangen zoals in een café. De mensen die naar het voetbal komen kijken komen zichzelf ontspannen, ik vind dat ze dus wel een sigaretje mogen roken. Voor vele voetbalsupporters hoort dit er ook gewoon bij!

Véronique.Geudens
6th April 2008, 20:41
Ik vind ook dat roken en sport niet samengaan. Maar zoals Margot en Karen al aanhaalde zijn er veel mensen die naar het voetbaal gaan kijken uit pure ontspanning. Vele mensen die naar het voetbal komen kijken zijn vaak blij dat ze er even tussenuit kunnen en zijn blij als ze even ongestuurd kunnen roken zonder dat bijvoorbeeld man -of vrouwlief de sigaretten afpakt! :D

Het is in openlucht dus echt storend is het niet voor de mensen, wel vind ik het raar dat de coach dan niet mag roken omdat hij het voorbeeld moet geven. Geven de supporters dan ook niet het voorbeeld aan elkaar en de kinderen die vaak mee komen kijken?