PDA

Bekijk de volledige versie : Dom, dommer...


Barst
15th July 2005, 03:02
Rage van stikspelletjes eist Amerikaanse kinderdoden

Bizarre wurgspelletjes zijn 'mode' in de VS.In het Amerikaanse Idaho is een jongen van tien jaar overleden nadat hij zichzelf aan een boom had opgehangen bij zijn ouderlijk huis. Na onderzoek is de politie van mening dat het jongetje een 'stikspelletje' aan het spelen was, een bij de jeugd populair geworden spel. Daarbij probeertn men, door de zuurstoftoevoer naar de hersenen af te snijden, 'high' te worden zonder gebruik te maken van alcohol, drugs of chemicaliën. Sommige kinderen zien het spelletje als een 'veilige' manier om high te worden.

Deze bizarre rage onder de Amerikaanse jeugd leidde drie maanden geleden ook al tot de dood van een 13-jarig meisje, ook al in Idaho. Zij hing zichzelf op in haar klerenkast en stierf daarbij onbedoeld. Vlak daarvoor waren er zes meisjes op haar school een dag geschorst, toen uit beelden van beveiligingscamera's bleek dat ze elkaar wurgden in de gang.


Weblog HLN, 14/07/05 10u55

katleen
15th July 2005, 09:18
Hoe komen ze daar toch op?

wim leenaerts
15th July 2005, 13:05
[QUOTE=katleen]Hoe komen ze daar toch op?[/QUOTE]
Gisteren 'Eternal Sunshine of the Spotless Mind' gezien, misshien hebben ze daar hun ideeën gehaald...

katleen
15th July 2005, 13:31
Ik heb die film ook gezien.. Welke scène bedoel je dan?

Barst
15th July 2005, 14:33
[FONT=Trebuchet MS]Hoe toevallig... heb dat ding op DVD gekocht, om te bekijken op een regenachtige vakantiezomeravond...
Misschien maar niet te lang mee wachten... [/FONT] :rolleyes:

wim leenaerts
16th July 2005, 18:48
[QUOTE=katleen]Ik heb die film ook gezien.. Welke scène bedoel je dan?[/QUOTE]
Aangezien het een nogal 'ingewikkelde' film is kan ik moeilijk de exacte scene geven en de volgorde enz. maar op een gegeven moment zijn ze terug kleine kinderen en heeft het personage van Jim Carrey (sla me dood voor zijn naam, hoewel ik hem pas gezien heb :o ) juist een duif doodgemept op aandringen van zijn jeugd'vrienden', waarna zijn vriendin hem meeneemt naar hun huis waarop ze een 'stikspelletje' beginnen spelen. Het meisje gaat op de jongen zitten en drukt een kussen op zijn gezicht waarna hij nogal uitbundig begint te spartelen. Als ik mij niet vergis flitst het beeld dan naar het heden (in zijn geheugen) en doen ze dat daar nog eens waarbij hij 'speelt' dat hij echt gestikt is... meisje natuurlijk hevig geschrokken, hij lachen, beide lachen enz...

De film is wel de moeite waard, hoewel hij soms nogal moeilijk te volgen is...