PDA

Bekijk de volledige versie : Brit maakt opwindbare mp3-speler


wim leenaerts
16th February 2008, 11:48
Brit maakt opwindbare mp3-speler
Een Brit heeft een opwindbare mp3-speler uitgevonden. De Eco Media Player, die ook kan worden gebruikt als radio, dictafoon, zaklamp en telefoonoplader, kan met de hand worden opgeladen door eraan te draaien.

De speler heeft een intern geheugen van 2GB, goed voor zowat vijfhonderd songs. De batterij gaat twintig uur mee, en een minuut opwinden is genoeg om veertig minuten muziek te kunnen beluisteren. De speler kan ook via de computer worden opgeladen.

Uitvinder Trevor Baylis ontwikkelde ook al de opwindbare radio, die nu al door miljoenen mensen wordt gebruikt in Afrika. Hij onderhandelt momenteel ook met telefoonoperator British Telecom over een opwindbare gsm.

De Eco Media Player kost zo'n 160 euro. (belga/sam)

Bron: www.demorgen.be, 10/02/08

Ik heb al jaren zo'n opwinbare radio en dat is echt iets handig! Vooral op festivals is dat heerlijk. Als je 4 dagen op de camping muziek wil luisteren dan heb je normaal een gigantische hoeveelheid batterijen nodig. Duur, onhandig én slecht voor het milieu. Nu hebben we gewoon een beurtrol. Om het half uur draait er iemand 2 minuten aan het hendeltje en we kunnen er weer tegen voor een half uur :cool:
Aangezien ik al even aan het denken was om een mp3-speler aan te schaffen (mijn discman wordt nu stilaan toch wel erg antiek), ga ik maar eens uitkijken naar winkels in België waar ik dit milieuvriendelijke toestel kan halen :)

MinkeVanHoof
17th February 2008, 20:50
Als dit van prijs meevalt is dit toch echt wel een aanrader. Zeker om te gaan kamperen. Maar misschien voor in het dagelijkse leven ook wel, ik vergeet wel eens mijn Ipod op te laden en vind het niet leuk als deze het dan onderweg al opgeeft.
Als je een adresje vindt om hem te kopen laat me dan iets weten ;)

Hanne Jansen
16th May 2008, 20:56
Super gewoonweg! Zo zouden er veel meer initiatieven moeten komen, al betwijfel ik dat dit echt een succes gaat worden. Ik denk dat veel mensen 'te lui' het 'onhandig' zullen vinden om hun speler telkens weer op te laden. :(