PDA

Bekijk de volledige versie : Je kan beter zoenen dan een hand geven


Laurianne
14th February 2008, 14:16
Beter een zoen geven dan een hand om winterziekten te vermijden...
Hnaden spelen een grote rol in het doorgeven van infecties.

TB - blad van de week eind januari tot 1 februari

Lieve De Wachter
26th February 2008, 13:23
Het artikeltje over 'beter zoenen dan een hand geven' vind ik bedenkelijk...Ik zal er in elk geval niet meer door zoenen, ik heb hier echt een hekel aan! En het argument dat je beter bestand zou zijn tegen allerhande infecties vind ik niet overtuigend. Hoe hebben ze dit onderzocht? Kan je dit wel onderzoeken? Veel hangt toch af van met wie je in contact komt, hoe je gekleed bent, of je voldoende vitamines eet,... De stelling dat een 'sociale kus' je beschermt tegen infecties geloof ik niet! Of kan er iemand mij overtuigen met goede argumenten??? ;)

mariskavanrompaey
26th February 2008, 14:33
Hey,
Ik heb toch ook mijn bedenkingen bij dit artikel. Ik geloof niet echt dat zoenen beter is dan een hand te geven. Volgens mij breng je net zo goed bacteriën over wanneer je iemand een zoen geeft dan wanneer je iemand een hand geeft als je ziek bent. Misschien denk ik zo omdat eerder een hand zal geven dan een zoen en dus niet weet of je zo meer bacteriën overbrengt.
Misschien is dit wel wetenschappelijk bewezen, maar ik denk toch als iemand bacteriën kan overdragen, je ze even goed overkrijgt wanneer je een zoen geeft dan een hand. In ieder geval zal je de bacteriën toch overkrijgen volgens mij.

Karolien Theys
2nd March 2008, 21:37
Hier heb ik toch ook mijn bedenkingen bij!
Een kus zal toch ook bacteriën overbrengen é?!
Trouwens, altijd iemand een kus geven om 'goeiedag' te zeggen?
Daar is toch niet iedereen voor é! Zoals Lieve ook zegt, maakt het
ook veel uit WIE je een stevige handdruk of kus geeft.
Maar gewoon in contact komen met iemand die ziek is,
is gevaarlijk om over te krijgen.. al geef je een hand of kus!

jefdaemen
5th March 2008, 11:24
Dit is nu eens een ontzettend tof onderwerp! :) Laten we allemaal aan het kussen gaan! Er is toch niets toffer en socialer dan een stevige kus wanneer mensen elkaar ontmoeten. Dit schept een band en het is nog tof ook. (Zeker wanneer de te kussen persoon nog eens een lekker parfum opheeft ook!) ;)

Joepie!