PDA

Bekijk de volledige versie : Elke dag horen 87 Vlamingen het slechte nieuws


Karolien Theys
5th February 2008, 22:56
Elke dag horen 87 Vlamingen het slechte nieuws


Tussen de 30.000 en de 35.000 Vlamingen krijgen jaarlijks te horen dat ze kanker hebben. Dat zijn gemiddeld 87 Vlamingen per dag.

Gemiddeld zal één Vlaming op de drie ooit kanker krijgen.

Bij mannen zijn prostaatkanker (28,4 procent), longkanker (16,9 procent) en dikkedarmkanker (12,7 procent) de meest voorkomende kankers.

Bij vrouwen zijn borstkanker (35,3 procent), dikkedarmkanker (13,5 procent) en baarmoederkanker (5,3 procent) de meest voorkomende kankers.

Pancreas, long- en longvlieskanker, lever- en slokdarmkanker zijn de meest dodelijke kankers.

Jaarlijks worden in Vlaanderen 990 nieuwe blaaskankers gemeld, 5.300 borstkankers, 3.679 longkankers, 829 maagkankers, 927 lymfeklierkankers en 5.354 prostaatkankers. (Cijfers van 1999-2001). (jolo)



Info: Vlaamse Liga tegen kanker, www.vlk.be Vlaamse kankertelefoon: 078/150.151



uit: Het Nieuwsblad

Dit vind ik echt erg. Volgens mij zal dit nog erger en erger worden.
Volgens mij gaan we pas na een tiental jaren de échte gevolgen van gsm-stralen, pc's,.. merken. Dit gaat eveneens niet positief zijn, denk ik..

Wouter
6th February 2008, 11:14
Kanker is idd om het héél simpel te zeggen een opeenstapeling van stoffen op een bepaalde plaats, stoffen waarvan het lichaam niet weet hoe ermee om te gaan.
Met al die rommel in ons eten, drank en lucht, ja dit cijfer zal enkel in stijgende lijn gaan.

Margot Van Den Broeck
6th February 2008, 17:25
Vreselijk zijn deze cijfers. We staan naar mijn menig goed op het vlak van onderzoek en behandeling naar kanker. Maar toch stijgen elk jaar het aantal mensen die kanker hebben. Dit komt volgens mij ook door zaken als de luchtvervuiling, allerlei schadelijke stralingen van gsm's computers, gps,... De verbeteringen in de technologie zijn schadelijk voor onze gezondheid. Het is dus noodzakelijk dat er veel onderzoek naar de ziekte blijft gebeuren.