PDA

Bekijk de volledige versie : Alternatieve energiebronnen


Believing Bart
28th January 2008, 17:25
In de bijlage twee artikels uit Gazet van Antwerpen over alternatieve energiebronnen:
- stroom opwekken uit de golven van de zee. => Vind ik zelf wel iets hebben, omdat het onuitputtelijk is.
- stroom opwekken uit methaangas dat diep onder de oceaanbodem zit in de poolgebieden.

Altijd interessant om eens te bekijken.

Dieter1BASO
29th January 2008, 20:06
[QUOTE=Believing Bart]In de bijlage twee artikels uit Gazet van Antwerpen over alternatieve energiebronnen:
- stroom opwekken uit de golven van de zee. => Vind ik zelf wel iets hebben, omdat het onuitputtelijk is.

Altijd interessant om eens te bekijken.[/QUOTE]



Best bart,
Ik heb jou artikels gelezen en in het eerste zit inderdaad wel iets in. Nu ik weet niet of je de klasse nr 181 al gelezen hebt?
Maar hierin staat op pag 53 een jonge uitvinder met zijn uitvinding voor propere energie. Ik vond dit wel speciaal... zeker als je weet dat de jongen maar 17 jaar is.

Ik citeer even: "Ik kreeg met kerstmis een gadget: een hart vol zoutkristallen. Als je erin drukt, worden ze vloeibaar en warm en als je die stof later weer opwarmt kristalliseert ze. Wat in zo'n gadget lukt, moet ook op grote schaal lukken, dacht ik (Werner 17 jaar - Oostenrijk)." Om het huis van zijn ouders te verwarmen moet hij 2O kubieke meter zout in de kelder laten storten. Hij heeft het reed geprobeerd met 5 kubieke meter, in een buis. In de zomer slaat dit zout energie op, in de winter geeft het 80 graden Celcius aan warmte af.

Deze manier van verwarmen is gratis en proper.

leuk idee, vond ik persoonlijk. Vandaar dat ik het even post.