PDA

Bekijk de volledige versie : Naakte mensen tegen stierenrennen


katleen
6th July 2005, 15:53
Naakte mensen tegen stierenrennen in Pamplona

wo 06/07/05 - Gisteren hebben zo'n zeshonderd mensen deelgenomen aan het "Naakte Mensenrennen" in Pamplona, een stad in het noorden van Spanje. Daarmee wilden ze protesteren tegen de traditionele stierenrennen die elk jaar in Pamplona gehouden worden.

De naakte protestloop wordt al voor de vierde keer georganiseerd door de internationale dierenrechtenbeweging PETA. Onder de naaktlopers waren ook 16 Belgen van de dierenrechtenorganisatie Bite Back.

De lopers legden dezelfde weg af die de stieren ook moeten volgen. Die begint bij de Santo Domingo Corrales, waar de stieren gelost worden, en eindigt bij de arena Plaza del Toros.

De stierenrennen in Pamplona starten morgen en eindigen volgende week donderdag.

Acht dagen lang worden stieren door de nauwe straten van de stad gejaagd terwijl honderden deelnemers voor de stieren uit lopen. Daarbij raken jaarlijks verschillende mensen en stieren gewond.

De stierenrennen maken deel uit van het feest ter ere van een van de patroonheiligen van Pamplona.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/050706Pamplona/index.html?video_1

Bron: vrtnieuws.net

A'lies Van Hoof
6th July 2005, 17:37
Ik heb het nooit begrepen waarom dat nodig is dat stierenrennen. Dat daarbij mensen gewond raken vind ik minder erg dan het feit dat hierbij ook stieren gewond raken. Die beesten ocharme, moeten daar maar rondhozen...
Op onze reis naar de Provence van vorig jaar hebben we een course camarguaise bijgewoond. Daar doden ze de stier wel ni, maar echt, ik vond dat vreselijk 'entertainment'. Dus ik ben heeeeeeel erg TEGEN dit gedoe!