PDA

Bekijk de volledige versie : Wat mannen niet kunnen weerstaan


dorien.claes
30th December 2007, 14:11
"Mannen zijn niet zo moeilijk, want ze denken maar aan een ding." Een veel gehoorde en even vaak bevestigde uitspraak. Maar mannen zijn niet de domhoofdige bonobo's waarvoor ze versleten worden, en sommige dingen maken wel degelijk het verschil. Je (toekomstige) geliefde zal het misschien niet (onmiddellijk) bewust opmerken, maar de onbewuste effecten zijn minstens zo belangrijk. Dus, wat merken mannen wél op?

Steve Santagati schreef er een boek (The Manual, een handleiding tot mannen) vol over. "De eerste indruk is nog altijd de eerste indruk. Met je persoonlijkheid zal je hem niet aantrekken als er ook geen verzorgd plaatje bij hoort."

1) Lingerie
Het hoeft niet duur te zijn, zolang het niet doet denken aan oma's of in pakketjes verkocht wordt. Hij vindt het sexy, zeker als jij het sexy draagt. Vele vrouwen voelen zich anders als ze mooie lingerie dragen, en zeggen zelfs met meer zelfvertrouwen rond te lopen. Dát effect toont dat je lingerie bij je past. Voor mannen maakt het niet zoveel uit wát je draagt, al zijn ze minder fan van beha's met veel kant.

2) Schoenen
Eigenlijk gaat het niet om de schoenen zélf, behalve als het om (hoge) hakken gaat. Mannen zijn er wild van omdat het je benen én kont sexy toont. Voor de rest zien ze echt niet welk merk je draagt, en hoe elegant de lijn is? ze zien echter wél wat je houding is en wat je uitstraalt, en dat is uiteindelijk deels afhankelijk van de schoenen die je draagt.

3) Je kapsel
Ze merken misschien nauwelijks dat het geknipt is, maar dat betekent niet dat ze er niet om geven. Integendeel. Kleur en coupe zijn echter niet belangrijk, wel dat het proper is. Liefst lang, en een beetje warrig. Simpel is goed genoeg, al moet je saai (en kort) absoluut vermijden.

4) Jurken
Eén gouden regel: kies er eentje dat je 'troeven' accentueert. Wie klein is, focust op hakken; wie wat kilootjes te verbergen heeft, kiest voor iets losser zodat niet elk detail duidelijk is zonder de vormen volledig te verstoppen. Ook een hit: jurken waarin je kont niet 'vast' zit. Wie groot is, zou voldoende huid moeten bedekken én gaat beter voor langere jurken.

5) Sexy boven- en ondergoed
Topjes die wat decolleté tonen, slips of strings die onweerstaanbaar zijn: elke vrouw zou er minstens een paar van in huis moeten hebben.

6) Bril
In een modieus exemplaar, waarin je ogen goed te zien zijn en dat goed onderhouden is, ben je sexy. Punt.

De rest kan mannen niet schelen. Het merk, het mode-kleur of net niet, de snit... dat speelt allemaal geen rol. Netjes, verzorgd en een tikje (of twee) sexy, meer moet dat niet zijn. (edp)

http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/117381/2007/12/30/Wat-mannen-niet-kunnen-weerstaan.dhtml
30/12/07 11u32

Stefanie De Ceuster
31st December 2007, 17:10
Interessant!:D
Ik denk wel dat dit kan kloppen!
Zeker als het aankomt op lingerie!:D

Eliene soontjens
31st December 2007, 18:14
mannen kunnen alles weerstaan , behalve verleiding

wim leenaerts
1st January 2008, 12:21
Ja, scheer ons maar allemaal over dezelfde kam ja :rolleyes:

Believing Bart
1st January 2008, 17:28
Hmmm dat van die hakken ... euhm liever niet nee! (dan moet ik een ladderke gebruiken ;))
En eigenlijk: strings: brrrr ... dat vind ik best wel een afknapper!

wim leenaerts
2nd January 2008, 15:27
Ik kan Bart volledig bijtreden. De schrijver van dit stukje heeft wél gelijk over kort haar, dat vind ik ook maar niets...

Tine Witvrouwen
2nd January 2008, 20:25
Ik vind dit eigenlijk maar zever in pakskes.
Voor iedere man dit toch anders?! Het lijkt wel of wij enkel 'lustobjecten' zijn wanneer wij in lingerie, met bril, diepe decolleté, propere schoentjes en een sexy jurkje voor de dag komen. Komaan seg, nee er zijn betere analyses! :drunk:

Julie_07
3rd January 2008, 15:49
Groot gelijk, Tine!

Dieter1BASO
28th February 2008, 21:24
Alle mannen worden over dezelfde kam geschoren, net zoals alle vrouwen over dezelfde kam geschoren worden, als mannen onder elkaar over vrouwen bezig zijn.
Beide partijen zijn toch altijd te beklagen hé.
Wat mij betreft, let ik daar toch wel op. Ik probeer mezelf steeds zo goed mogelijk te verzorgen. Maar ik let er ook op dat ik hier niet in ga overdrijven.
Ik let eerlijk gezegd wel op de kleding die vrouwen dragen, omdat de kleding al veel prijs geeft over de smaak en ook hoe de vrouw zich in haal vel voelt. Denk maar aan een meisje die veel losse kleding draagt. Die voelt zich veelal te dik, ook al heeft ze in de jongens hun ogen een mooi figuur...
Ik vind kleding dus uitermate belangrijk, omdat je zo onbewust al wat meer te weten komt over de persoon zelf.

Nog even dit... Wie is er dan eigenlijk het stomst??? Als vrouwen zich steeds maar willen optutten en een concurrentieslag voeren met andere vrouwen om mannen te kunnen imponeren. Maar wat blijkt uit dit artikel... als die moeite voor niks, vrouwen. Spijtig, maar helaas.