PDA

Bekijk de volledige versie : Ellende


Barst
18th December 2007, 23:14
Unicef maakt vandaag de winnaars bekend van haar fotowedstrijd "foto van het jaar 2007" . Hopelijk staat u nooit op één van zulke winnende foto's, want dat betekent dat er een hoop ellende om je heen is. Ontroerend, fotogeniek maar veel te wreed. De winnende foto is van Stephanie Sinclair, en toont een Afghaans huwelijk. De bruid is 11 jaar oud, de bruidegom een veelvoud hiervan.

Michiel VD
23rd December 2007, 16:58
en wij hier op het forum maar lachen met Tom Boonen.
Ik voel me er al haast schuldig voor dat mensen met een vinger naar hem wijzen na het zien van deze foto.

stephanie.engelen
23rd December 2007, 22:25
Dat vind ik ook: een hele heisa om het leeftijdsverschil tussen Boonen en zijn Sofietje.. kijk dan aub naar deze foto.
Ik vind het eigenlijk een prachtige foto die ons laat zien hoe wreed een uithuwelijking wel is. Hiermee beseffen we weer maar eens dat we het zo goed hebben en dat we van geluk mogen spreken een eigen man of vrouw te kunnen uitkiezen om van te houden.

Hanne Wuyts
25th December 2007, 12:42
WABLIEFT? 11 jaar oud en al iemands vrouw zijn? Hoe erg is dit, wij zijn in dit Westerse land soms al bang om op 20-jarige leeftijd al aan iemand verbonden te zijn... Dat bewijst nog maar eens het verschil in culturen... Eigelijk is dit toch gewoon pure pedofilie, ja de pedo's hebben het goed in die landen. Maar dit is gewoon schandalig!!! Allé 11 jaar, toen vond ik het spannend om op kamp te gaan...

Hanne.Van.Rooy
26th December 2007, 13:04
Hierover heb ik al heel veel boeken gelezen. Jonge meisjes die uitgehuwelijkt worden aan oudere mannen. Ik vind het gewoon verschrikkelijk. Vorig jaar moest ik een presentatie doen over het boek 'Nog eenmaal mijn moeder zien' van Zahna Muhsen. Ik was echt aangedaan van dit boek. Ik vertel kort de inhoud:
Zana Muhsen groeit op in Birmingham (Engeland). Op vijftienjarige leeftijd wordt ze samen met haar zusje Nadia uitgehuwelijkt aan een rijk man in Jemen. Hun wordt wijsgemaakt dat ze daar op vakantie gaan. Ginder komen ze echter de waarheid te weten. Ze zijn achter hun rug uitgehuwelijkt door hun vader. Ze worden daar verkracht en mishandeld. De moeder doet er alles aan om haar dochters terug naar Engeland te halen en schakelt ook de Britse pers in.
Acht jaar later vlucht Zana terug naar Engeland. Haar kind en zusje Nadia achterlatend...
Op dit moment woont Zana Muhsen weer in Birmingham met haar partner en drie van haar kinderen. Haar zoontje Marcus die ze van haar man in Jemen heeft, leeft bij haar zusje Nadia, die nog steeds vastzit in Jemen.

Het boek is een waargebeurd verhaal (een aanrader). Zahna, die het boek schreef, hoopte hierdoor de problematiek in de media te brengen.
Ik weet dat het in de Islam de normaalste zaak van de wereld is om als jong meisje te worden uitgehuwelijkt. Met alle moeite van de wereld maar ik kan het absoluut niet begrijpen.
Ik heb al zo vaak gedacht om hiertegen in actie te komen maar dan besef ik de grootte van heel het probleem...

Sanne.Etienne
26th December 2007, 21:31
Ik heb dit boek ook gelezen, lang geleden welliswaar, maar ik vergeet het NOOIT meer! Dit verhaal staat op mijn geheugen gebrand. Ik heb vaak op internet de namen van de meisjes van het boek ingetypt om te weten hoe het is afgelopen, ik heb nooit iets gevonden... Bij dit boek heb ik een (fameus) oog uitgeweend. Zo triestig, maar zoals Zahna bleef en bleef en blééf hopen... Ongeloofelijk! Inderdaad een echte aanrader dit boek! Een boek met ook foto's om het allemaal levensecht te maken.
Zoals Hanne zegt, met al de moeite van de wereld, maar zo'n dingen vallen in onze culturen gewoon niet te begrijpen.

Natasja_dc
27th December 2007, 10:13
Ik kan, zoals anderen al vermeld hebben, dit ook niet begrijpen. Een meisje van 11 jaar dat getrouwd is met een man van minstens de dubbele leeftijd. Zoiets kunnen wij ons zelfs niet inbeelden.

Ik vind dat men dit zou moeten verbieden, ook al is dit niet mogelijk in die culturen. Die meisjes kunnen toch nooit een puberteit hebben. Zij worden gedwongen om zich ouder en volwassener voor te doen als ze zijn. Ik vind dit tegen de rechten van een persoon.

De meisjes mogen ook niet kiezen met wie ze trouwen, nog al zo'n punt waar ik het niet mee eens kan zijn. Maar ja, wij kunnen ons dit volgens mij niet inbeelden terwijl het bij hen het normaalste van de wereld is.
Je krijgt op deze manier toch nooit een gezond huwelijk?!

Valerie De Cock
28th December 2007, 14:44
Dat meisjes uitgehuwelijkt worden, is op zich al erg genoeg, laat staan het pedofiele karakter dat er hier mee gemoeid is.
Hoe zit het in die landen met wetgeving en ordehandhaving? Bij ons is zoiets strafbaar en daar mag precies alles. Niet van te verschieten dat de beelden op televisie ook zo'n chaos van deze landen weergeven. Daar zijn waarschijnlijk niet de minste strafmaatregelen.

sannedierckx
30th December 2007, 23:39
Wat voel ik me teleurgesteld in de mensheid elke keer als ik over dit soort praktijken lees. Het is misschien normaal in die cultuur om jonge meisjes uit te huwelijken, maar het is gewoonweg een schennis van hun mensenrechten. Een vrouw mag niet kiezen met wie ze trouwt en daar bovenop is dit meisje ocharme 11 jaar. Ze is nog een kind! Kan je zoiets eigenlijk nog wel een cultuur noemen?

Line_Puimège
31st December 2007, 13:57
In die culturen is dat het normaalste van het normaalste zou je denken, maar zoveel jonge meisjes die dit enkel voor hun ouders doen, omdat er geen andere uitweg mogelijk is om respect af te dwingen of geld te verwerven.
Nog een groot probleem van dit uithuwelijken is dat bijna alle meisje dit met tegenzin doen, maar zo van hun godsdientst zijn overtuigd dat ze zelfs niet aan hun eigen gevoelens denken.
Toch krijgen ze van hun ouders de keuze om te trouwen of dit te wijgeren. Een keuze zou ik dit toch eigenlijk niet noemen; zouden ze wijgeren, worden zen niet meer aanvaard in hun gemeenschap en zijn ze verplicht om deze te ontvluchten.

Eliene soontjens
31st December 2007, 19:17
op het eerste zicht zou ik zeggen : er over , maar als ik dan de reactie van line lees, kan ik er wel in komen dat sommige mensen dit doen om zo een beter toekomst te hebben

PieterVanGestel
3rd January 2008, 19:31
De gene die een huwelijk tussen die 2 mensen voltrekt is volgens mij even pervert!. Dit is gewoon ziek. Een volwassene met een KIND.

Zelfs het fenomeen "cultuurverschil" kan dit voor mij niet goed praten, dit is gewoon barbaars!

MVG
Pieter