PDA

Bekijk de volledige versie : Enorme rat ontdekt in Indonesische jungle


Stijn Neefs
17th December 2007, 17:06
JAKARTA - In de jungle van de Indonesische provincie Papoea zijn twee nieuwe zoogdiersoorten ontdekt: een kleine koeskoes (een buideldier) en een reusachtige rat. Dat hebben wetenschappers maandag bekendgemaakt.

'De reuzenrat is ongeveer vijf keer zo groot als een normale stadsrat', zei een van de betrokken wetenschappers. Het beest is kennelijk niet bang voor mensen, want het bracht verscheidene malen een bezoekje aan het kamp van de onderzoekers.

De ontdekte koeskoes wordt door de wetenschappers 'een van ’s werelds kleinste buideldieren' genoemd. Het onderzoek was een gezamenlijk initiatief van het Amerikaanse Conservation International en het Indonesische LIPI.
jns (ap)

Bron:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF17122007_066

Sanne.Vosters
17th December 2007, 21:11
Ik zou nu zeker en vast nooit meer de Indonesische jungle bezoeken. 5 keer zo groot als een gewone straatrat? Dit vind ik toch enorm. Ik heb ooit al wel eens een rat 's nachts uit de sloot zien lopen. Maar ik vind het afschuwelijke beesten. En als ze zich in het nauw gedreven voelen, vallen ze je aan :shocked:. De hond van mijn tante heeft al eens een beet gehad van een rat, toen hij de rat wou pakken. Maar het hondje had de rat te pakken gekregen.
Een bruine rat die 's zomers in de natuur bij slootkanten leeft, trekt 's winters vaak naar de warmte van huizen. Dit wil je toch nooit in je huis hebben? Kelders zijn zelfs hun lievelingsplekjes, omdat het daar vochtig is en niet al te warm. In de steden zoals Brugge (veel sloten, grachten), zie je zelfs overdag de ratten kruipen. Stel je nu eens voor daar in de Indonesische jungle dat je zo'n rat vijf keer zo groot aantreft. :eek:

jan voorspoels
17th December 2007, 23:56
ja oke, maar in de jungle zullen er nog wel andere minstens even gevaarlijke beesten zitten dan die rat verwacht ik!!

Michiel VD
18th December 2007, 14:19
Waarschijnlijk doen ze binnenkort de ontdekking dat het eigenlijk geen ratachtige is maar meer een anders soort buideldier. Alzou ik het beetsje wel eens graag zien.

jessica.luyckx
30th December 2007, 16:38
Ik heb zelf ratten als een huisdier gehad en ben tenslotte opgegroeid met het zicht van ratten. Bij ons in de buurt zijn er veel te vinden, wij kunne deze niet bestrijden spijtig genoeg want dan zouden we ook andere dieren kunnen doden. Wij wonen namelijk midden in een bos.
De meeste ratten blijven wel uit de buurt van ons huis omdat we een hond en een kat hebben. Deze vermoorden de kleine beestjes. Wanneer de ratten groter zouden zijn zou je ze wel natuurlijk veel sneller vinden en zijn ze hopelijk makkelijker te bestrijden. Het zou wel leuk zijn om is zo een beestje te zien.

wim leenaerts
30th December 2007, 18:54
[QUOTE=Sanne.Vosters]Ik zou nu zeker en vast nooit meer de Indonesische jungle bezoeken. [/QUOTE]
Ik denk dat in de Indonesische jungle die rat nog het minste van je problemen is. Laten we maar zwijgen over vuistdikke en giftige spinnen, giftige slangen en kikkers, giftige en stekende insecten allerhande enz. ;)