PDA

Bekijk de volledige versie : Mogelijk 611 mensen besmet met HIV door prikpenblunder


Stijn Neefs
16th December 2007, 14:38
ALMERE - Ongeveer vijfhonderd suikerpatiënten hebben zich in het Nederlandse Almere laten testen naar aanleiding van het incident met een injectiepen in een gezondheidscentrum. Dat heeft een woordvoerder van het centrum laten weten.

Door een fout in het centrum zijn 611 suikerpatiënten misschien besmet met hiv of hepatitis omdat ze mogelijk met een en dezelfde pen zijn geprikt. Patiënten ontvingen dinsdag een brief waarin stond dat ze zich vanaf woensdag konden laten testen.

Volgens de woordvoerder van het centrum krijgen alle betrokkenen op 7 januari de uitslag van hun test.

Het centrum beraadt zich nog over de vraag hoe de mensen worden benaderd die zich nog niet hebben laten testen.
mcu (anp)


Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF15122007_058

Hanne Wuyts
16th December 2007, 15:45
Hoe kan je nu, wanneer je zulke onderzoeken doet, en dan nog in Europa, zo'n domme fout maken wat betreft veiligheid en hygiëne!! Daar kan je toch gewoon niet bij!! Ik hoop oprecht voor die mensen dat ze niet besmet zijn, maar ik hoop dat de persoon, die hiervoor verantwoordelijk is, ontslagen wordt!! Hoe kan je nu zo ongelooflijk dom zijn!! Er wordt dan zoveel actie gevoerd rond anticonceptie en dergelijke en er zijn zoveel verhalen over mensen in Afrika die besmet zijn door besmette spuiten, ook in het drugsmilieu doen zulke verhalen de ronde en dan maken ze zo'n blunder... Het zal in ieder geval een goede les zijn, want ik denk niet dat ze nog eens willen verantwoordelijk zijn voor 622 mensen die mogelijk door hen besmet zijn...