PDA

Bekijk de volledige versie : Google is 'Site van het jaar'


de pietro
13th December 2007, 14:11
Top 10 - Site van het Jaar
1. Google
2. Kinepolis
3. eBay
4. Het Laatste Nieuws
5. Kapaza!
6. Het Nieuwsblad
7. Vlaanderen Vakantieland
8. Sporza
9. VDAB
10. één

De volledige uitslag
Wat volgde op dit artikelVeel ruis, weinig signaal

Uit het archief08/12/06: Google.be opnieuw Site van het jaar
13/12/05: Google.be opnieuw Site van het jaar
14/12/04: Google.be site van het jaar
16/12/03: Google.be is site van het jaar
17/12/02: De Standaard Online in de prijzen

Externe links bij dit artikelwww.sitevanhetjaar.be
Lees meer op onze weblog

DossierGoogle
IT & telecom

Google is door de Belgische internetgebruikers verkozen tot de beste website van het jaar 2007. De prestigieuze titel van beste groepsblog gaat naar Gentblogt.

Dat is woensdag bekendgemaakt op het jaarlijkste gala van het magazine Clickx. De titel ‘Site van het jaar’ ging naar Google, voor de websites van Kinepolis en Ebay. Volgens organisator Clickx hebben 63.770 mensen gestemd.

In de categorie Kranten & Magazines werd Het Nieuwsblad tweede, en De Standaard vierde. In deze categorie haalde Het Laatste Nieuws de meeste stemmen.

In de lijst van persoonlijke blogs ging de overwinning licht verrassend naar 'Onnozelheid mag!'. De site werd vooral bekend nadat een kandidaat van Vlaams Belang klacht tegen de blogster had ingediend wegens smaad.

Dat de titel van beste groepsblog naar Gentblogt gaat, is niet onverwacht. In twee jaar tijd is de site uitgegroeid tot een stek met 25 medewerkers. Onlangs werd de site door Metatale nog als vierde meest invloedrijke blog van Vlaanderen aangewezen. Vooral voor het coveren van de Gentse Feesten kreeg de website dit jaar positieve kritiek.

Elke stemmer kon maximum drie stemmen per categorie uitbrengen. Er waren ook prijzen voor onder meer fotoblog, community, jeugd en kunst & cultuur. In die laatste categorie haalde de website van Erfgoed Vlaanderen het verrassend voor Cultuurweb en Cultuurnet. wle

sannedierckx
31st December 2007, 00:05
Ik heb een beperkte kennis van dit soort dingen, maar dat google wint verbaast me niet. Man, waar zou ik zijn zonder google? Ik zou me geen raad weten op het internet.
Het nut van dit soort 'verkiezingen' kan ik niet echt inschatten. Maar ja tegenwoordig is er voor alles wel zoiets en voor mensen die wat meer met dit soort dingen bezig zijn, kan het best interessant zijn.
En omtrent al die sites van nieuwsbladen, ik heb me gewoon geabonneerd op de nieuwsbrief van De Standaard die ik nu mooi elke dag in mijn mailbox te zien krijg. Dus het nut van zo'n sites wil ik toch niet onderschatten.