PDA

Bekijk de volledige versie : Solar panels in space!


MinkeVanHoof
7th December 2007, 19:27
Onderzoekers vanuit de hele wereld zijn aan het bekijken of het niet mogelijk is om panelen in de ruimte te plaatsen. Deze worden dan door geen wolken etc geblokeerd. Ze zullen veel goedkoper en onuitputtelijk zijn.
Het enige probleem is natuurlijk deze bouwen en hen in de ruimte krijgen. En nog belangrijker: de stroom terug naar de aarde krijgen.
Toch geloven ze er in dat de technologie zo evolueert dat het bouwen binnekort mogelijk zal zijn. Zeker als de hele wereld samen werkt.

bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/7131617.stm

Ik moet zeggen, het lijkt allemaal heel mooi. Als het lukt zoals ze het plannen zou het natuurlijk heel gemakkelijk zijn. Als zie ik de technologie daar voorlopig nog niet in staat toe. Maar je weet natuurlijk nooit, wie weet met wat zijn ze allemaal bezig. Ik hoop alleen maar dat er dan zo'n constructies niet terug naar de aarde 'vallen'. Of dat men niet heel veel reparaties moet gaan uitvoeren, zo'n raketten die opstijgen zijn niet bepaald bevorderend voor het milieu. Maar ik ben blij dat ze al volop bezig zijn met het zoeken naar nieuwe dingen die misschien de oplossing voor ons energieprobleem kunnen zijn. Dan moet iedereen op aarde wel overeen komen om dit te verwezelijken. Maar vermits het onderzoekers zijn van Europa, de VS en Japan wil het toch al zeggen dat men wil samenwerken, en samen aan het milieu wil denken. Hopelijk uit dit in de toekomst op meer vlakken.
Panelen in de ruimte, laat ons hopen dat dit niet het laatste is dat we er van horen.

Evy Van den Schilden
7th December 2007, 21:32
Wat eerst in me opkwam, of liever op mijn gezicht verscheen was een glimlach. Maar ja, dat zal wel aan mijn enorm vermogen tot visualisatie liggen. Als ik iets geks lees schets ik daar meteen een beeld van, en vaak leidt dit tot grappige taferelen (heerlijk, mijn hersenspinsels).

Om eerlijk te zijn, lijkt dit me de ideale oplossing voor ons energie-probleem. Alleen heb ik zo mijn bedenkingen. Wie gaat juist waar en hoeveel en op welk manier plaatsen. Ik vrees voor een soort machtsstrijd met een verzadiging als gevolg (tijdens de koude oorlog waren er ook genoeg atoomwapens om de aarde 11 maal te vernietigen...).

Hopelijk gaan ze met een goede ingesteldheid en vooral doordachte taktiek te werk.