PDA

Bekijk de volledige versie : Homeopathische middelen zijn gevaar voor gezondheid


Sanne.Vosters
7th December 2007, 09:26
"Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat homeopathische middelen enige geneeskracht hebben. Ze worden daarom ingenomen zonder dat dit nodig is en dat bedreigt de gezondheid."

Dat zegt de wetenschappelijk adviseur van premier Gordon Brown van Groot-Brittannië, sir David King.
Hij gaat hiermee in tegen prins Charles die een groot voorstander is van homeopathie. King is tegen de wetenschappelijke labels die homeopathische middelen krijgen van de dienst voor Volksgezondheid.

7 december 2007, Gazet Van Antwerpen

Line_Puimège
10th December 2007, 17:02
Ik had eigenlijk nog nooit van homeopathie gehoord tot ik samen was met mijn vriend. Bij hem thuis geloven ze daar zeer sterk in. Ze hebben dan ook al situaties meegemaakt waarin homeopathie veel beter bleek te helpen dan gewone geneesmiddelen. Ik weet het zo niet goed eigenlijk. Ik denk wel dat het kan helpen, maar dan moet je er ook in geloven. Ik vind wel dat er veel te veel mensen zijn die voor het minste een pilleke pakken. Ik ben van het principe niets in te nemen, zolang het nog draaglijk is. Dat is ook beter voor het imuunsysteem van je lichaam... En homeopathie of niet, voor mij maakt het niet zo veel uit. Zolang ik maar terug beter wordt.

:wave:

Lieve De Wachter
12th December 2007, 11:50
"Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat homeopathische middelen enige geneeskracht hebben. Ze worden daarom ingenomen zonder dat dit nodig is en dat bedreigt de gezondheid."

Maar op de één of andere manier moeten ze toch werken? Anders zouden ze toch niet blijven verkopen?
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je erin gelooft.
Onder de gewone geneesmiddelen vind je ook een aantal placebo's terug. Zij worden ingenomen zonder dat dit echt nodig is en bedreigen de gezondheid dus ook! Deze placebo's werken vaak, omdat mensen erin geloven, net zoals andere mensen geloven in homeopathie...

jessica.luyckx
12th December 2007, 11:50
Ik ben geen gelover in zo van die dingen, maar mijn moeder wel. Ik moest vroeger mee, en voor somige dingen helpt dit wel. Mijn zus is zo verholpe geworden van haar darm en nierproblemen. De medicijnen die de dokter voorschreef hielpen niet, ze kreeg hier alleen meer last van. Iedereen heeft een verschillende mening hier over. ik ben het er wel mee eens, wie het geeft maakt ni echt uit, zolang je maar beter wordt en blijft.