PDA

Bekijk de volledige versie : Music for life-actie


Liselotte_vdv
6th December 2007, 10:33
Hier even een uitleg over de actie door STuBru:

"Van 19 tot 24 december organiseren Studio Brussel en het Rode Kruis opnieuw Music For Life. Dit jaar wil de actie de wereldwijde problematiek van water onder de aandacht brengen. Meer dan 1 miljard mensen heeft geen toegang tot drinkbaar water.


Eén van de zotten uit het huis vorig jaar, Peter Van De Veire, belt met Axel van het Rode Kruis over vorig jaar en dit jaar.

De opbrengst van Music for Life 2007 zal besteed worden aan de volgende twee aspecten van het waterprobleem :

structurele lange termijnoplossingen voor de voorziening van zuiver drinkbaar water aan de meest kwetsbare gemeenschappen in ontwikkelingslanden, zoals Namibië, Mozambique, Nepal, Rwanda…
het leveren van zuiver drinkbaar water aan de slachtoffers van rampen (zoals is gebeurd in Soedan, Ethiopië, Soedan…).
“Wij staan er in Vlaanderen niet bij stil dat water een wereldwijd probleem is,” zegt Axel Vande Veegaete, Departement Internationale Zaken bij Rode Kruis-Vlaanderen. “Indien wij zuiver, drinkbaar water willen dan hoeven we enkel de waterkraan open te draaien. Toch is het gebrek aan drinkbaar water één van de belangrijkste doodsoorzaken in de wereld! In Afrika heeft de helft van de mensen geen toegang tot drinkbaar water. Wereldwijd sterft er elke 15 seconden een kind door gebrek aan drinkbaar water. Dat stemt tot nadenken. En we moeten er echt over gaan nadenken want 'water' is een vergeten problematiek. Een problematiek die dank zij Studio Brussel en Music For Life in de belangstelling komt en waardoor we talloze levens kunnen redden…”

Ik ga dus op 19 en 20 december rond in onze school voor geld in te zamelen. op 20 december na de Kerst-TD te Geel(Rond 3-4uur snachts) ga ik met enkele leden van de algemene raad ons verzamelde geld van binnen de KHK afgeven in Leuven.

Dus zijn er nog goede zielen die met mij willen rondgaan in onze school op 19 en of 20 december? Dan maken we er misschien iets ludieks van.

de stickers, posters... zijn besteld.

Laat mij zo snel mogelijk iets weten als je meedoet!

Bedankt e goed zielen hehe :clap:

grts

Tine Witvrouwen
7th December 2007, 11:48
Tof initiatief!

wim leenaerts
7th December 2007, 18:43
Voor diegene die zich ietsje dieper willen verdiepen in de waterproblematiek:
http://actualiteit.org/forums/showpost.php?p=17556&postcount=12

Liselotte_vdv
7th December 2007, 19:19
en zijn er al vrijwilligers?

Mij contacteren op:

Liselotte.van.de.velde@edu.khk.be
of
Studentenraad@khk.be

groetjes
:wave: