PDA

Bekijk de volledige versie : Hiv-kleuter in boom gehangen om te sterven


PieterVanGestel
2nd December 2007, 19:36
01/12 Hiv-kleuter in boom gehangen om te sterven

Een 3-jarig hiv-positief jongetje is door zijn vader in een tas aan een boom gehangen in Zuid-India om te sterven. Het jongetje hing opgekruld in een boodschappentas aan een tak, toen buurtbewoners in de regio Krishnagiri het kind hoorden en naar de dokter brachten. Dat meldt het Nederlandse persbureau ANP.

„Het was het meest onmenselijke dat iemand een kind kon aandoen", aldus de dokter in de krant. Het kindje dat de naam Siva kreeg lijdt aan tuberculose en was zo zwak dat hij er uit zag als een baby van zes maanden, aldus de dokter.Schaamte en discriminatie tegen met het hiv-virus geďnfecteerde mensen is wijdverbreid in het land waar 1,1 miljard mensen wonen. Het hiv-virus kan de ziekte aids veroorzaken.

De moeder van het jongetje is kort na zijn geboorte overleden en de vader kon niet getraceerd worden. Het kind is inmiddels ondergebracht bij zijn oma, die op foto’s van het kind in de krant was afgekomen.

stephanie.engelen
5th December 2007, 15:16
Verschrikkelijk onmenselijk. Ik begrijp wel wanneer de ouders het zelf moeilijk hebben en ziek zijn, dat een zoontje met hiv heel wat met zich meebrengt. Niet alleen veel zorg, maar ook de schaamte over de besmetting van hiv. Ik vind dit absoluut geen reden om het in een zak in een boom te hangen, dit is moord. Gelukkig heeft het kleutertje een lieve grootmoeder die nu voor hem zorgt. Hopelijk houdt het kind geen trauma over (de kans is klein) en krijgt het nog een volwaardig leven.

Evy Van den Schilden
6th December 2007, 10:14
Hoe krijg je het over je hart om zoiets te doen???

Je ziet dat kindje 9 maanden groeien in de buik van je vrouw, je bent bij de geboorte aanwezig, wanneer het zijn eerste tandje krijgt, begint te kruipen, stappen...

Zo een hulpeloos wezentje, dat bovendien ziek is. Een iets of wat normaal persoon zou zijn kindje proberen te genezen. En als je niet in staat bent om zelf te zorgen voor je jonge spruitje, zoek dan hulp.
Ik hoop dat ze de vader vinden en zijn geslachtsdelen amputeren! Zo iemand heeft gewoon het recht verloren om zich voort te planten!