PDA

Bekijk de volledige versie : Peuk weggooien blijft strafbaar


Laurianne
29th November 2007, 17:17
Ik vind dit niet meer dan normaal dat ze boetes geven voor het weggooien van een sigarettenpeuk. Als men hier geen boetes oplegt zal iedereen dit blijven weggooien op de grond hoewel het toch een kleine moeite is om deze peuken weg te gooien in een vuilnisbak. Leve een proper land!

Laurianne
29th November 2007, 17:20
Oeps bronvermelding vergeten!
Gazet Van Antwerpen
27/11/07

Evy Van den Schilden
29th November 2007, 19:57
In sommige landen bestaan er al langer zo van die draagbare mini-depootjes om je sigarettenpeuken in te doen, of je kauwgom. Misschien moeten ze dit hier ook maar eens verkopen. Ik ben ervan overtuigd dat de mensen dan meer geneigd zullen zijn om hun peuken daadwerkelijk in de vuilbak te gooien. Want om nu eerlijk te zijn... eerst je peuk op de grond uitduwen met je voet en ze dan moeten oprapen? Wie doet dit? Wat als je al 80 bent? Oké, dit zijn geen excuses, maar biedt dan deze mensen ook een oplossing.

En maar 25 euro boete? Als het van mij zou afhangen zou het wel wat meer mogen zijn! Voor 25 euro kan je met zijn tweetjes gaan eten in de pizzahut, maak er 100 euro van en dan moet je al een gastronomisch dineetje laten.

Dieter1BASO
29th November 2007, 21:18
Overlaatst liep ik in het dorp van Vorselaar en wat zag ik?
Een agent gooide zijn sigarettenpeuk op de grond.
Als we de straten proper willen houden door bekeuringen te geven, wanneer iemand zijn peuk weg gooit, kan men beter met zichzelf beginnen.

Ik wil maar zeggen --> keer eerst voor je eigen deur en moei dan met een ander.
Ik vraag me af of die agent zichzelf beboet heeft? Waarschijnlijk niet hé.
Of mag een ordehandhaver doen wat hij wil, in onze maatschappij.
Dan is het al ver gekomen, denk ik. Niet?