PDA

Bekijk de volledige versie : Aantwarepe: toch een schoean stad!


Barst
29th November 2007, 00:31
Aantwarepe: toch een schoean stad!

Evy Van den Schilden
6th December 2007, 10:32
Mooi!

Antwerpen ligt me echt nauw aan m'n hartje.
Mijn ouders wonen maar op 10 minuten van de Grote Markt.
Zelf heb ik, ondanks de korte afstand :) , een jaar op kot gezeten in Antwerpen in de buurt van de Ossemarkt. Daar heb ik een fantastische tijd beleefd!
Vaak ging ik aan de Schelde zitten om gewoon wat te genieten van het uitzicht... van de rust... heerlijk!

Een echte aanrader voor de levensgenieters onder ons!

Stefan
8th December 2007, 13:52
Inderdaad, 'tis er schoon... Als je in de juiste regio zit...

Heb ook eens op een zomerse dag aan de kant van de schelde gezeten en gewoon genoten van de rust... Is zalig...

Ook als je er met de fiets heen rijdt is het heerlijk. Een erg leuke daguitstap om eens te doen met een ervaren fietser... Ik heb het zelf ook al gedaan en we zijn onder de Schelde onderdoor tot op linkeroever gereden. Daar kan je pas echt genieten van de rust van de Schelde. Dan twee dingen voor de prijs van één : enerzijds rust, anderzijds een fietstocht van 120 kilometer.

Stef.Berghmans
10th December 2007, 15:46
's avonds gaan wandelen aan de kaaien, gaan voetballen op het Sint-Andriesplein. Een namiddagje zwemmen aan het Galgeweel, door de alom bekende voetgangerstunnel, ... Mooimooi allemaal Antwerpen.

Ik heb er een jaar op kot gezeten en echt, wat men ook zegt, het is de moeite! Alles is met de fiets direct bereikbaar (in tegenstelling tot met de auto ;) ) en het openbaar vervoer vind ik er ook fantastisch geregeld (bussen, trams, premetro, ...)

Ik heb zelf ook nog heel wat mooie "kiekjes" van Antwerpen in mijn bezit. Vooral "Antwerp by night" is een geweldig zicht.

kevin pluym
10th December 2007, 21:34
De bewondering die jullie hier uitspreken voor Antwerpen vind ik mooi. Ik kan jullie ook geen ongelijk geven Antwerpen is een mooie stad met vele mooie gebouwen en plaatsen. Even tussendoor in de bewonderende woorden voor Antwerpen die jullie uitspreken herken ik mijn eigen liefde voor Blankenberge. Beide zijn mooie steden naar mijn mening is er echter een belangrijk verschil. In Blankenberge durf ik op ieder moment van zowel de dag als de nacht op iedere plaats gaan wandelen. In Antwerpen durf ik dit niet, en dit vind ik jammer zelfs op klaar lichte dag voel ik me nog niet echt veilig in Antwerpen. Ik weet dat vele nu zouden tegen mij zouden willen zeggen maar dat is niet nodig je hebt te veel vooroordelen en het is allemaal opgeblazen. Allemaal goed en wel maar ik voel me niet veilig in Antwerpen terecht of onterecht mijn onveiligheidsgevoel is er. Ik weet ook dat ik hierin niet alleen sta en dat vele mensen met mij terecht of onterecht dat gevoel delen. Dit is jammer want zo kunnen wij nooit het mooie van Antwerpen ontdekken. Ik vind dan ook dat men iets zou moeten doen om Antwerpen terug tot een veilige of meer veiligere plaats dan nu te maken.

Michiel VD
14th December 2007, 10:43
Antwerpen heeft het inderdaad allemaal. Goede winkels en restaurants, gezellige terrasjes, tonnen uitgaansgelegenheden en een uitgebreid net in het openbaar vervoer.
Ook een zomerse zonsondergang vanop linkeroever is een aanrader voor diegene die een dagje Antwerpen willen afsluiten met een romantisch tintje.

Anvers? C'est génial!

steven.ingang
16th December 2007, 04:36
Antwerpen is wondermooi. Ik kom er wel graag. Altijd gezellig en wel iets te doen. Maar zoals Kevin reeds zei op sommige plaatsjes kom je best niet en dit is jammer. Hieraan zou iets gedaan moeten worden.

Natalie Docx
17th December 2007, 09:12
Ik vind Antwerpen zeker een mooie stad met vele mogelijkheden om je te verplaatsen, te winkelen, uit te gaan,... Maar geef mij toch maar een rustig dorpje buiten het stad, rustig en gezellig.

Barst
19th January 2008, 14:47
A'pen nostalgisch...