PDA

Bekijk de volledige versie : Helft verkiest papieren telefoongids


KristofMertens
27th November 2007, 08:46
Bijna de helft van de Belgen zoekt nog steeds informatie op in de papieren versies van de Gouden en Witte Gids. De digitale versie van de telefoonboeken blijkt louter een aanvulling te zijn. Zesenveertig procent van de gebruikers zoekt nog steeds gegevens op via de papieren versie van de telefoonboeken. Zo meldt Truvo, het local search en advertising-bedrijf achter de Gouden en Witte Gids.

Hoewel de website van de telefoongidsen binnen de top tien gerangschikt staat van de meest geconsulteerde sites in België, blijkt dat 40 procent van de Belgen nog nooit de online versie van de Gouden en Witte Gids heeft geraadpleegd. Het leeuwendeel van de Belgen is dus vertrouwd met de papieren versie van de Gouden Gids.

Maandelijks raadplegen gemiddeld 5,5 miljoen mensen zowel de digitale als de papieren telefoongids. Op jaarbasis worden er zo'n 4,5 miljoen papieren exemplaren bedeeld. Truvo benadrukt wel dat het papiervolume van de telefoongidsen minder dan één procent van het totale jaarlijkse papierverbruik in België is. (belga/svm)

Het laatste nieuws 26/11/2007

Zelf zoek ik weinig telefoonnummers op. Als ik dit toch moet doen, dan gebeurt dit zowel in de papieren telefoonboek, als op de pc.

Ik ben al langer geen liefhebber van de dikke papieren telefoonboeken. Ze nemen vrij veel plaats in, ze liggen soms dagenlang aan de voordeur bij de nieuwe bedeling om nat te worden, je zoekt vaak langer dan nodig is.
Ik heb ooit gehoord dat men het in Frankrijk anders doet. Daar heeft men een klein computertje dat naast de telefoon staat en verbonden is via de telefoonlijn. Als je een nummer moet opzoeken, doe ja dat daarmee. Hier zijn wel enkele voordelen. Je moet de computer niet gaan opzoeken of opzetten, nummers kunnen snel aangepast worden, het staat naast de telefoon.

Waarom gebruiken ze dit systeem hier ook niet? Het papierverbruik zal dan volgens het artikel toch al 1% kunnen dalen.

Dorien.Van.Gorp
27th November 2007, 10:58
ik zoek zelf niet dikwijls nummers op in het telefoonboek, maar als ik een nummer zou opzoeken zou ik het via de papierentelefoonboek doen. Het lijkt mij sneller. Je moet gewoon het boek pakken en je kan onmiddelijk beginnen te zoeken. Als je hem via je computer zou zoeken moet je eerst je pc opzetten. Dus vraagt meer tijd.
Het systeem van in Frankrijk zou inderdaad wel handig zijn. Het staat naast je telefoon dus je moet het al niet ergens in een kast gaan zoeken. Het wordt alleen gebruikt voor telefoonnummers dus zal het wel niet zo heel lang duren voor het is opgestart. Nu alleen nog hopen dat het ook naar België komt, maar zouden mensen zoiets kopen. Wij moeten eigelijk niet zo dikwijls gebruik maken van het telefoonboek. Als je het nummer niet weet kan je desnoods altijd nog naar 1207 bellen. Dit heb ik zelf nog wel nooit gedaan, het kan misschien wel handig zijn.

Tinne Schrauwen
7th December 2007, 16:03
Ikzelf zoek eerder gsm-nummers op via internet dan in een telefoonboek. Het is zeer gebruiksvriendelijk en ook sneller dan via een gewoon telefoonboek. Je kan op naam of op nummer zoeken. Je typt het nummer in en je weet gelijk wie je gebeld heeft. Zeer gemakkelijk dus!

Natalie Docx
7th December 2007, 17:54
Het is veel handiger om de online versie te gebruiken, dat heb ik zelf al ondervonden. In het boek blader je al eens verkeerd en vind je niet direct wat je zoekt, op het internet wel. Dus het verbaasd mij wel dat er meer mensen de papieren versies nog gebruiken.