PDA

Bekijk de volledige versie : Vijftienjarige Braziliaanse maand lang in cel met tientallen mannen


Smits.Diede
23rd November 2007, 08:42
Een 15-jarige Braziliaanse is een maand lang opgesloten geweest in een gevangeniscel met tientallen mannen. Vanaf de eerste dag is ze verkracht, aldus mensenrechtenactivisten kort na de vrijlating van het slachtoffer.

Het meisje moest ook seksuele handelingen verrichten in ruil voor voedsel. Het aantal mannen in de cel varieerde tussen 20 en 34.

Agenten in de deelstaat Para hadden het meisje gearresteerd op verdenking van diefstal, maar tot een formele aanklacht kwam het niet. De gouverneur van Para kondigde aan de verantwoordelijken te straffen. Onlangs was al gebleken dat de politie in Para een 23-jarige vrouw een maand lang bij zeventig mannen gevangen had gezet. (anp/tdb)

Bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_666168.html?wt.bron=kanaalArt4

jessica.luyckx
13th December 2007, 16:03
Dat dit kan gebeuren...
Dit is gewoon een trauma, een meisje dat 15 jaar oud is.
Ik snap niet dat dit kan gebeuren. Dat is een schande voor de mensenrechten.

steven.ingang
16th December 2007, 01:25
Als ik dit zo lees heb ik toch wel een vraag.... doen ze dit expres zodat ze de gevangene rustig kunnen houden als ze hun kwakje kwijt zijn? Toch héél raar dat dit zelfs al 2 keer gebeurd is.

elienvanlimbergen
17th December 2007, 16:21
Dat is toch om problemen vragen seg. Of dachten ze dat die vrouw ging sterven of braaf haar mond ging houden wanneer ze de gevagenis mocht verlaten? Het is natuurlijk op zich al een sadistisch idee om een jong meisje/vrouw bij een bende mannen in gevangenschap te zetten.

Natalie Docx
17th December 2007, 17:08
Dat dit mogelijk is snap ik niet. Zijn ze zo blind om te denken dat die gevangenen braafjes hun handen gaan thuis houden als er plotseling een meisje verschijnt?

Lien Boogers
18th December 2007, 09:56
Ik denk dat steven wel is gelijk kan hebben, dat ze een vrouw bij die mannen plaatsen zodat die rustig blijven.

Echt onbegrijpelijk. Ik mag er niet over nadenken, want daar word ik echt ziek van.

Hanne.Van.Rooy
27th December 2007, 13:58
Ziekelijk gewoon !
het leven van dat 15 jarig meisje is gewoon kapot gemaakt.
Ik hoop dat men het leven van die verkrachters en profiteurs ook kapot maakt. Verkrachters kunnen niet zwaar genoeg gestraft worden !
Zoiets gebeurd natuurlijk weer in Zuid-Amerika...

Lien.Luyten
27th December 2007, 18:31
Het zou echt niet kunnen dat die agenten daar niks van gemerkt hebben, of er niet bij nagedacht hebben wat voor gevolgen het kan hebben om een 15-jarig meisje bij zoveel mannen op te sluiten. Ik vrees ook dat Steven gelijk heeft en dat het rustig houden van die mannen wel eens een van de redenen kan zijn. Wat ik gewoonweg schandalig vind! Hoe moet dit meisje zich nu voelen. Eén maal verkracht worden bezorgt je al een trauma voor de rest van de leven. Hoe moet dit meisje haar verdere leven nu tegemoet gaan?