PDA

Bekijk de volledige versie : 'Belgisch' regenwoud foetsjie


Barst
20th May 2005, 12:36
BRAZILIE. Alarm over massale vernietiging regenwoud

De vernietiging van het Amazonewoud in Brazilië heeft vorig jaar het tweede hoogste peil tot nog toe bereikt. Van augustus 2003 tot augustus 2004 ging, onder de linkse regering van president Luiz Lula da Silva, 26.130 km2 oerwoud verloren door voor het milieu nefaste menselijke activiteiten. Dat blijkt uit officiële gegevens die woensdagavond werden bekendgemaakt.

Het verdwenen woudgebied is bijna zo groot als België (dat 30.528 km2 groot is). De Braziliaanse minister van Leefmilieu reageerde onthutst: ,,Zo'n hoog cijfer hadden wij niet verwacht''. Het gaat om het hoogste ontbossingsperccentage sedert 1995 (29.050 km2) en het ligt 6 procent hoger dan het cijfer in de periode 2002-2003.


20/05/2005 (reuters), (bb, belga), (afp/dpa)

©Copyright De Standaard

wim leenaerts
20th May 2005, 17:12
Schandalig, echt waar... Sommige mensen zijn zo egoïstisch en "waarden"loos :mad:
Dat zal voor het eerst nog niet verbeteren vrees ik. Daarom pleit ik voor het "alle-beetjes-helpen-principe".
Mensen kopieer/print/schrijf nu eens recto verso ! ! dat scheelt op 1000 papieren 500papieren, dat is 50% minder papierverbruik ! ! en echt geen moeite, hoewel ze de kopieermachines en printers op school wel wat gebruiksvriendelijker mogen maken op het gebied van recto verso kopieren. Mss een ideetje om een kleine handleiding "hoe print ik recto verso" aan de printers te hangen.