PDA

Bekijk de volledige versie : Rottweiler in brand gestoken


Kim Geerts
13th November 2007, 20:49
Hond Branko overleeft aanslag

GENK - Baasje Eva Yannoulis vraagt zich nog altijd af wie haar 8-jarige rottweiler maandagmorgen om 3uur in brand heeft gestoken. 'Het is een onschuldig dier en hij heeft nog nooit iemand kwaad gedaan', zegt de geschokte vrouw.


Eva Yannoulis (38) hoorde gisteren rond 3 uur lawaai in haar voortuintje in de Tulpenstraat in Genk. 'Ik dacht dat er twee katten aan het vechten waren. Toen ik ging kijken, zag ik dat Branko in lichterlaaie stond. Ik heb dan naar de brandweer gebeld en het dier in een doek gewikkeld. Ik was zo in paniek dat ik vergeten ben de tuinslang te nemen.'

Zowel de mensen van de politie als de brandweer waren erg aangedaan door de brandende viervoeter. De brandweermannen hebben gelukkig de hond van Eva nog kunnen redden. 'Ik zag dat ze geëmotioneerd waren. Ik begrijp echt niet wie zoiets doet. Zo'n hond is toch een onschuldig dier. Ik vind niet dat zoiets mag gebeuren en hoop dat de daders een gepaste straf krijgen', zegt Eva Yannoulis. Volgens de politie is het de eerste maal dat er in Genk zo'n geval van dierenmishandeling gebeurt.

De hond heeft nog een lang genezingsproces voor de boeg door zijn derdegraadsbrandwonden. Volgens de behandelende veearts zijn er ook enkele huidtransplantaties nodig omdat het dier op sommige plaatsen helemaal verbrand is. De rottweiler verloor ook een oog. 'Zoiets vergeet je nooit. De hond is als een kind voor mij. Ik kook ook altijd voor hem. Het is echt een lieve en ongevaarlijke rottweiler die nog nooit iemand heeft aangevallen. Ik heb hem genoemd naar Branko Strupar, de gewezen spits van Racing Genk. Nu moet ik elke dag brandzalf smeren. Ik weet ook niet of ik de huidtransplantaties kan betalen. De dierenarts zegt dat het karakter van Branko niet gaat veranderen. Dat is al een pak van mijn hart', zegt Eva.

Brandversnellers

Voorlopig is er geen spoor van de dader. Vast staat dat er brandversnellers gebruikt zijn. De dierenbeul had dus in elk geval de intentie om iets of iemand in brand te steken. 'Ik heb geen idee wie me zou willen raken. Er zijn in de buurt geen klachten van overlast door mijn hond. Mensen willen weten of ik vijanden heb, maar ik denk het niet. Ik ben moderator van de sms-chat bij VT4 en sommige mensen kennen mijn identiteit. Soms moet ik berichten weigeren, maar ik weet niet of dat iets met de aanslag op mijn hond te maken heeft', zegt Eva Yannoulis.


Het Nieuwsblad, 13 november 2007

Sofie Daems
13th November 2007, 21:20
Afschuwelijk! Het is echt erg gesteld met de mensen tegenwoordig.
Wie doet zoiets in godsnaam?
Een onschuldig beest in brand steken om (misschien) het baasje eens diep te raken? Zoiets is echt barbaars...

Op de brandstapel met die dierenbeulen! :hbomb:

Robbert Schroeven
13th November 2007, 21:34
Als je mensen wil raken, steek dan de mensen in brand! De haatdragende mensen van tegenwoordig hebben ook geen lef meer...

En nu serieus, volgens mij was het geen aanslag tegen die hond, maar tegen honden in het algemeen. Misschien is de dader een pyromaan met een ongelofelijke angst van honden en vind daarom dat ze moeten worden opgebrand. Het zal gewoon de eerste hond op zijn/haar pad geweest zijn die zich er toe leende (tam beestje, doet niemand kwaad).
Het is in ieder geval verschrikkelijk en ik hoop dat ze de dader pakken voor er nog meer zo'n wandaden gebeuren.

jonas.de.ceulaer
13th November 2007, 21:41
Verschrikkelijk! Wie haalt het nu in zijn hoofd om een onschuldig die in brand te steken. Wat is er toch aan de hand? In de tekst spreekt men absoluut terecht over een dierenbeul. Het gaat toch niet gewoon om een hond? Een hond is wel een levend wezen en deze hond blijkt een lieve en ongevaarlijke hond te zijn. Het dier zal dan ook verschrikkelijk veel afgezien hebben. Dierenmishandeling komt steeds meer en meer in de actualiteit te staan. Ik hoop echt dat men de dader te pakken krijgt. Ik vraag me af wie dat nu zoiets doet? Een hondenhater, een grappenmaker? Ging het om wraak of iets dergelijks? Het arme dier verloor blijkbaar ook een oog en heeft derdegraadsbrandwonden. In de tekst staat ook dat de hond als een kind is voor de eigenaar. Dat begrijp ik ook wel, dikwijls is het dier het enigste gezelschap dat een mens nog heeft. Dit is volgens mij ook wel een klap voor de eigenaar. Ze heeft misschien niet genoeg geld voor de huidtransplantaties. Dus ik denk niet dat ze nog met de hond durft gaan wandelen, of misschien trekt zij zich daar helemaal niets van aan.

Eliene soontjens
31st December 2007, 18:48
ik moet toegeven dat ik niet zo hondsgezind ben,
als het werkelijk zou gaan om het kwetsen van het baasje dan is het hele idee gewoon geschift, dit doe je niet aan een beest, en ook niet aan het baasje, er zijn andere, minder gruwelijke manieren om mensen te kwetsen,

maar aangezien ik nogal wantrouwig ben tegenover honden vraag ik mij af of die hond niet eerst in de aanval is gegaan? En dat het slachtoffer naar zijn aansteker geregpen heeft, het lijkt misschien ver gezocht, maar waren hier getuigen van?