PDA

Bekijk de volledige versie : punten volgende studentenraad


Liselotte_vdv
10th November 2007, 16:23
Hallo

Ik heb nog wat punten voor onze studentenraad te Vorselaar:
*Fietsslotendag-->voorstel vanuit de KHK, ik zal dit even toelichten
*de papierstapel verminderen-->ook een voorstel vanuit KHK, dit zal ik dan ook even toelichten
*Hoe zit het met de bus/schooluren?(ik had graag even wat meer info aangezien vragen rijzen vanuit de studenten zelf)
*openingsuren OWP:Als je tot 17.10 les hebt, dan is de OWP gesloten, is hier een oplossing voor?
*Gaan we nog wat acties ondernemen?(damiaanactie,...)

zo dit was mijn lijstje

Groetjes
Liselotte

Believing Bart
12th November 2007, 10:21
De papierstapel verminderen ... Je zegt me daar zoiets.

Dit las ik onlangs. In onze stagemap algemeen moeten op het einde van het jaar o.a.:
- 5 lesvoorbereidingen met zelfwerkzaamheidsvormen
- 4 lesvoorbereidingen met differentiatie.

Tegen een gemiddelde van ongeveer 7 pagina's per lesvoorbereiding zijn dat 63 bladzijden papier. En waarvoor? --> Die lessen steken toch ook gewoon in onze vakkenmap! Is een verwijzing niet voldoende? (die vraag zal ik tegen het einde van het jaar zeker stellen aan de verantwoordelijke:))

Liselotte_vdv
12th November 2007, 18:05
ja inderdaad dat kan je doen.

Ik dacht ook nog aan:
*recto-verso kopieren(aangezien wij ons daar vorig jaar hebben voor ingezet en niet veel heeft uitgehaald).
*ik denk aan meet Power-point gebruiken dan papieren
*...

wim leenaerts
12th November 2007, 18:15
Over dat recto verso.
Ik was vorig jaar blij dat ze een printer geïnstalleerd hebben die recto verso kan drukken, maar het 'probleem' is nog dat die niet standaard staat ingesteld. Als standaard staat (stond?) nog steeds de andere printer ingesteld. Als ze nu eens gewoon de recto verso printer als standaard instellen en bij de eigenschappen van die printer ook effectief het dubbelzijdig afdrukken aanvinken, dan drukt iedereen automatisch recto verso af. Nu zijn het alleen diegene die dat echt willen én die dan nog eens de computerkennis hebben om van printer te wisselen en daar 'dubbelzijdig afdrukken' aan te vinken.

Er valt ook wel heel wat te zeggen voor Barts punt.

Liselotte_vdv
26th November 2007, 18:18
Beste Bart en Kathleen,

Ik zal mijn punten die ik nog heb de volgende vergadering wel op tafel gooien.

de belangrijkste weten jullie toch al.

Groetjes en nog een fijne vergadering,

Liselotte

karenwolput
27th November 2007, 20:51
Bart, Kathleen,

Als stuvo-verantwoordelijke heb ik samengezeten met Rita. Ik zal het probleem met de kopiekaarten uitleggen. Maar ik was aan het denken om van het geld van Stuvo gebruik te maken om sport te integreren op school! Misschien kunnen we het daar eens over hebben?

Believing Bart
27th November 2007, 21:10
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA voorstander!!!!!!!!!!

Dat is het (bijna) ENIGE dat nog ontbreekt op onze campus!!! SPORT SPORT SPORT!!! Een gezond geest in een gezond lichaam, hoe kan dit zonder sport?

In het middelbaar: SNS-pas => tegen pakweg 1 EUR een uurtje lang fitnessen, squashen ...

In KHKGeel: tegen goedkope prijs => allerlei sporttoestanden!

In Vorselaar: Meedoen aan sporttornooien voor scholen, maar hiervoor zoeken ze dan meestal 'professionele' personen. Maar wat met de recreatieve zielen?

Heeft Vorselaar geen sporthal? Zijn er fitnessevoorzieningen? Squash- en tennisterreinen? Badmintonemogelijkheden? BBB-sessies (pour les femmes)? ... Hop Hop Hop Sport in Vorselaar naar de top! :clap:

karenwolput
27th November 2007, 21:48
Ja, in Vorselaar is eigenlijk een heel mooi sportcomplex uitgebouwd! Voetbalterrein, korfbal, tafeltennis, een sporthal met polyvalente zaal! squash, minigolf, atletiekpiste... Er is ook een fitnesscentrum... Dus perfecte locatie om al die schoolstress uit te zweten!

Believing Bart
29th November 2007, 21:44
Nog een ideetje dat ik al zo lang koester:
Een moordspel.

Je kent het wel. Zo'n moordspel waarbij een megagrote groep gemobiliseerd wordt om systematische de persoon op jouw papiertje te vermoorden tot er maar één winnaar overblijft. Maar pas op: want de moord kan enkel plaatsvinden wanneer niemand anders in de buurt is. En vergeet niet: Ook jij ben het doelwit van een moordenaar.

Geweldig zoiets. Misschien een mogelijkheid om eens uit te pakken met de studentenraad. (Kan ook voor creatieve dingen zorgen in het Loverke) (en het vademecum wordt opeens weer heel populair dan:))

Ps.: Al lijkt het mij niet zo simpel om in elkaar te boksen. :)

wim leenaerts
30th November 2007, 08:55
Ik heb ook nog een goed idee: een groendak op de school, zou dat niet fantastisch zijn? :D