PDA

Bekijk de volledige versie : Wie glimlacht, is aantrekkelijker


Barst
7th November 2007, 17:17
Nu ook wetenschappelijk bewezen: wie glimlacht, is aantrekkelijker


LONDEN - Een Brits wetenschappelijk team denkt een van de geheimen van aantrekkelijkheid te hebben ontsluierd: een directe blik en een brede glimlach. De Schotse universiteiten van Aberdeen en Sterling publiceerden hun resultaten woensdag in een tijdschrift van de Royal Society.


Een directe blik en een brede glimlach helpen om mensen ervan te overtuigen dat je een goede partner bent, zo stelden de onderzoekers vast. 'Er zit een narcistisch aspect aan', zegt Ben Jones, een van de auteurs van de studie. 'Mensen voelen zich aangetrokken tot wie zich aangetrokken voelt tot hen'.

Volgens de studie, die werd uitgevoerd bij 460 mensen, verkozen de deelnemers een directe blik en een lachend gezicht boven een trieste gelaatsuitdrukking. Een directe blik zonder glimlach kwam dan weer slecht over. Anderzijds kan iemand die te lang glimlachend in de ogen kijkt, echt afstotend zijn.

'De impact van een gelaatsuitdrukking op aantrekkelijkheid was vooral zeer uitgesproken wanneer iemand van het andere geslacht werd beoordeeld', aldus de studie.

Volgens onderzoekster Claire Conway verkiezen mensen gezichten die hen te lijken appreciëren.


Blog DS, 07-11-2007 (jns)

Smits.Diede
7th November 2007, 18:58
Ik vind dit wel logisch. Als je lacht zie er ook vriendelijker uit. Je geeft jezelf een beetje bloot. Wie glimlacht lijkt ook sympathiek en wanneer je iemand sympathiek vind zal je die persoon ook sneller aantrekkelijk vinden. Een glimlach op je gezicht geeft je een gelukkige uitstraling!

Een glimlach doet wonderen! Door te glimlachen straal je sympathie uit. Het kan je zeker helpen bij het leggen van contacten en het bereiken van je doel. Mensen die er een gewoonte van maken om welgemeend te glimlachen, worden meer gewaardeerd en kunnen makkelijker aansluiting bij anderen vinden. Ze verkopen meer, ze worden eerder aangenomen in een nieuwe job, ze vinden sneller een geliefde en kunnen meer mensen boeien tijdens hun lezing. Maar nog belangrijker dan dit alles: Ze voelen zich prettiger! Glimlachen is dus een goede eigenschap.
(Bron: http://www.lichaamstaal.com/lichaamstaal.html?smile.html)

Als afsluiter nog enkele leuk uitspraken over glimlachen.

- Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen. - Einstein-

- Glimlachjes zijn kussen van de ziel. -M.T.Antrim-

- Vrede begint met een glimlach en een glimlach is het begin van de liefde. -Moeder Teresa-

- Ontmoet ge iemand die te moe is om u toe te lachen, schenk hem dan uw glimlach. -A.Carnegie-

- Wanneer de mond glimlacht, glimlacht het hart. -China-

- Een glimlach is een facelift die binnen ieders bereik ligt. -Selis-

BertDierickx1BASO
7th November 2007, 20:27
Ik sluit me aan bij de post hieronder. Ik zal sneller iemand aantrekkelijker of vriendelijker vinden die -bijna- altijd lacht. Het komt beter over naar andere mensen toe. Een glimlach kan wonderen doen :) .

elienvanlimbergen
8th November 2007, 13:42
Behalve natuurlijk als er nog een halve kilo eten tussen je tanden zit, of er een walm uit je mond komt :)

Brughmans Jente
8th November 2007, 15:55
Lachen is gezond en is heel leuk. Maar het hangt er toch vanaf wie naar mij lacht. Iemand me scheve tanden, een stinkende adem, gele tanden en een etensresten ertussen mag gerust met zijn mond toe lachen. Want smakelijk is anders. Ik hou ervan als er iemand naar mij lacht, maar liefst iemand met een mooi gebit en een frisse geur.
Mensen mogen lachen, maar bepaalde mensen toch met hun mond toe.

Sanne.Vosters
8th November 2007, 15:59
De glimlach is de beste manier om aan iemand duidelijk te maken wat je van hem vindt. Een glimlach is ook veel aangenamer om tegen aan te kijken dan een triest gezicht. Ik denk dat een glimlach een voordeel is in alle situaties. Denk nu maar als je gaat solliciteren : Als je er met een glimlach of een triest gezicht zit, doet wonderen! Maar ook vooral in de liefde. Door een glimlach te tonen naar iemand laten mensen zien dat ze geen kwade bedoelingen hebben; dat elkaars aanwezigheid geaccepteerd wordt; en dat men elkaar sympathiek vindt.

Een glimlach kost niets, dus glimlachen maar ;)

elienvanlimbergen
8th November 2007, 19:14
[QUOTE=Sanne.Vosters]Door een glimlach te tonen naar iemand laten mensen zien dat ze geen kwade bedoelingen hebben[/QUOTE]

Helaas, niet iedereen die glimlacht heeft goede bedoelingen (die kleuterverkrachter zal ook wel gelachen hebben naar zijn slachtoffertjes).