PDA

Bekijk de volledige versie : Het succes van een film doet de verkoop van ratten stijgen


Dennis Broos
25th October 2007, 11:34
Het succes van een film doet de verkoop van ratten stijgen

De verkoop van ratten als huisdier is in Groot-Brittannië gestegen sinds de animatiefilm Ratatouille.

In de film droomt een rat ervan om een grote Franse chef-kok te worden. Sinds 12 oktober, de datum waarop de avonturen van de rat verscheen, is de verkoop gestegen met 50%.

IVolgens de vereniging 'Pets at Home' zorgt de adoptie van ratten door Hollywoodsterren zoals Paris Hilton, Nicole Richie of Angelina Jolie er voor dat het een nieuwe modetrend is. Toch waarschuwt de vereniging dat ratten huisdieren zijn die voldoende verzorging en ruimte nodig hebben om te kunnen leven. Ratatouille, een Pixar-film, is sinds de release nummer 1 in de box-office van het Verenigd Koninkrijk. De avonturen van de rat bracht daar al bijna 13 miljoen euro op.

bron: http://www.gva.be/nieuws/in_de_rand/default.asp?art={7A3B75D9-C47E-4ED8-9D7D-F7FA785F1057}

Dennis Broos
25th October 2007, 11:43
Was dit bij Harry Potter ook niet het geval?
toen was het wel iets erger in mijn ogen. Iedereen kocht toen zo een mooie sneeuwuil en een paar weken later werden de beestje massaal gedumpt (in het beste geval in een asiel)
Als de rage van Ratatouille gepasseerd is dan gaan de arme beestje massaal over het straat lopen. :doh:

Sven De Pooter
25th October 2007, 11:49
Dit is toch bij elke film voor kinderen?
Hoe was het bij Pokemon? Het was nog maar 1dag uit en elk kind had al miljoenen speelkaarten gekocht.
Als je dan op de speelplaats zag dan was iedereen precies een pokemon.
maar het is maar een rage alhoewel pokemon tegenwoordig trug op de markt komt.

Het zijn dingen die komen en gaan. Zo is het gewoon.

Greetz,
Sven

Hanne.Van.Rooy
1st November 2007, 12:10
Ik geeft Sven gelijk!
Bij elke film is er wel een rage die erop volgt. Kijk maar naar Digimonn, Pokémon, Nemo, Ice age, enz.
Maar ik snap eigenlijk niet dat iemand een echte rat in huis wil halen.
Ik vind het vieze vuile beestjes die alleen maar ziektes met zich meebrengen! Volgens mij nemen beroemde sterren alleen maar een rat in huis om de aandacht van de pers te trekken. Ik durf ervoor wedden dat ze er zelf vies van zijn. Volgens mij overleven die beestjes zelfs niet in een kraaknet huis.
Laat die beesjes toch gewoon waar ze thuishoren!
Vroeger in de Middeleeuwen werd de pest versprijd door ratten. Nu hebben we er geen last meer van maar nu gaan we ze zelf in huis halen ! :doh:

Ciao x