PDA

Bekijk de volledige versie : Metro Moskou: indrukwekkend!

Barst
13th September 2007, 01:22
[FONT=Trebuchet MS]Metro Moskou: indrukwekkend mooi! In tegenstelling tot de veel minder mooie kant die het land op politiek vlak kenmerkt...[/FONT] :(

BertDierickx1BASO
25th September 2007, 12:13
Daar kunnen ze in België en omstreken nog iets van leren :p

:clap: indrukwekkend :clap:

Kim Geerts
25th September 2007, 19:15
Daar hebben ze veel geld ingestoken. Maar het resultaat mag er zeker zijn. Zo mogen ze de metro-en treinstations ook wel verbouwen.

Believing Bart
25th September 2007, 21:15
Mooi mooi, daar is dus het geld van die rijke Russen naartoe ...

(Misschien een beetje sarcastisch, maar in bepaalde omstandigheden moeten mooie gebouwen misschien geen voorrang krijgen...)

wim leenaerts
25th September 2007, 22:09
[QUOTE=Believing Bart](Misschien een beetje sarcastisch, maar in bepaalde omstandigheden moeten mooie gebouwen misschien geen voorrang krijgen...)[/QUOTE]
Niet sarcastisch, terecht!
Het is inderdaad een prachtige metro, maar als je weet hoeveel mensen er in mensonterende omstandigheden leven in het mooie Rusland, kijk je toch met een ander oog naar zulke 'uitspattingen'.
Anderzijds is het als 'clochard' wel aangenamer slapen/leven in zo'n metro... :rolleyes:

Stefan
2nd October 2007, 15:21
Dit lijkt veeleer op een paleis dan op een metrostation. Soms heeft een land bij het ontwerp van zulke zaken maar één ding voor ogen : prestige. Ik denk niet dat hier veel meer achter zit.

elienvanlimbergen
23rd October 2007, 18:50
Oeh, zouden ze daar geen nieuwe reeks van "Kulderzipken" willen maken?
Of misschien kan studio 100 er haar intrek nemen, kwestie van die internationale doorbraak wat te bevorderen (denken we aan het kasteel in Disneyland).

Sven De Pooter
24th October 2007, 12:59
Is dit nog een metro? het is juist een museum. dus voor diegene die eensgraag gratis naar een museum gaan: ga gewoon naar de metro van moskou. iedereen vind er wel zijn smaak. het enege minpunt is misschien wel het koude weer.

greetz,
sven

kevin pluym
6th November 2007, 21:39
Ik lees verschillende reacties op de metro van Moskou sommigen vinden het prachtig anderen decadent en pure geldverspilling. Deze laatste groep wil ik wel even op iets attent maken. Ten eerste is de Metro van moskou geboud in communistische tijd (in 1932 starte men met de werken.). En moeten we dus de situatie van toen bekijken en niet de situatie van vandaag. Verder vind ik dat de metro van Moskou een prachtige vertolking is van de communistische idealen. De metro is er immers voor iedereen en de armen eerst!!! Vandaag de dag telt de Moskou’se metro op weekdagen gemiddeld 10 miljoen passagiers. De communistische leiders hadden destijds ook voor een eenvoudige metro kunnen kiezen (het bespaarde geld was dan misschien naar paleizen voor hen gegaan.) maar hebben dit volgens mij niet gedaan om de volgende redenen. Zij zagen een grootse toekomst voor de Sovjet Unie. En omdat ze als communisten veel belang hechten aan gelijkheid hebben ze waarschijnlijk gekozen voor het uitbouwen van zulk prachtig metro net. Zo kon/kan immers iedereen genieten van de welstand waar zij van droomden, en word luxe voor iedereen en niet alleen de leiders bereikbaar. Slechts weinig kapitalisten hebben hun arbeiders ooit zoveel luxe gegund.

Sepp
8th November 2007, 01:33
Geweldig! Echt schitterend, en ik die dacht dat het station van Antwerpen al iets had... Kevin heeft al gepost, dus net zoals in de klas, heb ik daar niets aan toe te voegen! :clap:

jan voorspoels
8th November 2007, 11:30
[QUOTE=kevin pluym]Ik lees verschillende reacties op de metro van Moskou sommigen vinden het prachtig anderen decadent en pure geldverspilling. Deze laatste groep wil ik wel even op iets attent maken. Ten eerste is de Metro van moskou geboud in communistische tijd (in 1932 starte men met de werken.). En moeten we dus de situatie van toen bekijken en niet de situatie van vandaag. Verder vind ik dat de metro van Moskou een prachtige vertolking is van de communistische idealen. De metro is er immers voor iedereen en de armen eerst!!! Vandaag de dag telt de Moskou’se metro op weekdagen gemiddeld 10 miljoen passagiers. De communistische leiders hadden destijds ook voor een eenvoudige metro kunnen kiezen (het bespaarde geld was dan misschien naar paleizen voor hen gegaan.) maar hebben dit volgens mij niet gedaan om de volgende redenen. Zij zagen een grootse toekomst voor de Sovjet Unie. En omdat ze als communisten veel belang hechten aan gelijkheid hebben ze waarschijnlijk gekozen voor het uitbouwen van zulk prachtig metro net. Zo kon/kan immers iedereen genieten van de welstand waar zij van droomden, en word luxe voor iedereen en niet alleen de leiders bereikbaar. Slechts weinig kapitalisten hebben hun arbeiders ooit zoveel luxe gegund.[/QUOTE]

volledig mee eens