PDA

Bekijk de volledige versie : Leerlingenstaking in TIS Herentals pas donderdag voorbij


Barst
5th September 2007, 16:31
Leerlingenstaking Scheppers Herentals


HERENTALS - Aan het Technisch Instituut Scheppers (TIS) in Herentals hebben de zesdejaars van de afdeling autotechniek woensdagvoormiddag toch nog kort actie gevoerd.


De tienkoppige delegatie wil een gesprek met Vlaams minister van Onderwijs Frank Vandenbroucke (SP.A).

Het groepje leerlingen ging dinsdagochtend in staking omdat één van hun leerkrachten, die tijdelijk in dienst was, geen les meer mag geven op de school door gebrek aan lesuren. De leerlingen zijn ervan overtuigd dat hij moet wijken voor een andere, vastbenoemde leerkracht. De directie spreekt dat formeel tegen. Volgens hen ging de keuze tussen twee tijdelijken en werd er op basis van onderwijskwaliteiten gekozen.

Door de ontstane ophef willen de leerlingen toch bij Vandenbroucke het systeem van vast benoemde leerkrachten aankaarten. Ze vinden dat die te onaantastbaar zijn. Nadat ze die boodschap verkondigden, beloofden ze de directie om donderdag de lessen weer bij te zullen wonen.


Blog DS, 05-09-2007

Believing Bart
7th September 2007, 20:50
Ik vrees dat ze zich beter gaan moeten informeren... Ik durf er mijn 'kapitaal' niet op te verwedden, maar ik naar mijn weten wordt het nieuwe evaluatiesysteem (elders op deze site ooit gepost) ook voor vastbenoemde leerkrachten gebruikt. Dat vond ik alvast één van de sterke punten die pleitten voor dat evaluatiesysteem. (remember: maar het bracht ook zoveel meer werk mee voor de directie!)