PDA

Bekijk de volledige versie : Agenten doen dief 40 bananen eten


wim leenaerts
6th August 2007, 15:18
Agenten doen dief 40 bananen eten

Indische agenten hebben een dief gedwongen om tijdens een nachtje cel 40 bananen te verorberen. Op die manier wilden zij een gouden halsketting recupereren die de dief had ingeslikt.
De 35-jarige Sheiks Mohsin had een gouden halsketting, ter waarde van 546 pond (800 euro), gestolen van een vrouw in het centrum van Calcutta. Toen Mohsin de politie in het vizier kreeg, stak hij prompt het juweel in zijn mond.

'Hij ontkende dat hij iets aan het inslikken was, maar een scan in het ziekenhuis toonde aan dat het sieraad wel degelijk in zijn maag zat', aldus Ajay Kumar, politie-inspecteur.

'Dokters hebben ons geadviseerd om hem bananen te geven, dat zou werken als een natuurlijk laxeermiddel', zegt Kumar.

Moshin ging gedurende zijn nachtelijke opsluiting drie keer naar het toilet en hij werd ook gedwongen om te braken, maar het gewenste effect werd niet bereikt.

Pas na het eten van een maaltijd van kip, rijst en enkele lokale specerijen verliet de halsketting Mohsins lichaam langs natuurlijk weg. Een straatveger werd bereid gevonden om voor een dollar het sieraad weer tevoorschijn te toveren.

Bron: www.destandaard.be, 06/08/07

Euhm, dit vind ik een beetje vreemd. Ik heb namelijk altijd gedacht dat bananen net 'anti-laxerend' werken en na een zoektochtje op het internet wordt dit door verscheidene sites bevestigd (o.a. www.gezondheid.be). Is er iets mis met de expertise van de Indische dokters, liegt het internet (god beware! ;) ) of is er een communicatiefout opgetreden tussen de dokters en de politie?
Over zoiets breek ik dus soms mijn hoofd :rolleyes: