PDA

Bekijk de volledige versie : Happy slappers unhappy ever after...


Barst
28th July 2007, 17:56
Levenslang voor ’happy slappers’


Twee 23-jarige Britten zijn gisteren tot levenslange gevangenisstraf veroordeeld omdat zij voor de lol een 43-jarige zwerver doodschopten. Bij het voorval, vorig jaar september in Londen, maakten zij opnames van elkaar met een mobiele telefoon.


Een derde Brit (19) die betrokken was bij de mishandeling, ook wel ’happy slapping’ (vrolijk slaan) genoemd, kreeg tien jaar gevangenisstraf.

„Het lijkt er op dat jullie je die avond goed hebben vermaakt. Dit was geweld voor jullie plezier”, zei de rechter.

Het trio, dat op de bewuste avond onder invloed was van drank, had het niet alleen gemunt op de zwerver. Ook een 42-jarige man uit Litouwen, die stond te wachten bij een bushalte, kreeg flinke klappen. Hij brak daarbij zijn neus en drie ribben. Er zou ook een derde slachtoffer zijn gevallen, maar die heeft zich vooralsnog niet gemeld.

Bij happy slapping worden willekeurige mensen in het openbaar in elkaar geslagen. De daders tonen de opnames die zij daarbij met mobieltjes maken voor vermaak aan vrienden. Soms zijn de beelden ook op internet te zien.


Trouw, 28-07-2007

PieterVanGestel
7th November 2007, 19:12
Wat voor beesten zijn die onwezens want mensen kun je dat niet noemen. Oog om oog tand om tand zou zo een leuke straf zijn voor die onwezens. Die "mafkezen" zijn gewoonweg zo ver van het "maatschappelijk aanvaarde" rechte pad afgedwaald dat ze onmogelijk nog kunnen functioneren in een tolerante en aangename maatschappij.

Levi De Rademaeker
7th November 2007, 19:59
Dit is echt wel zinloos geweld, een verdiende straf dus. Ze moeten zichzelf maar leren gedragen.

Dit artikel doet me denken aan youtube filmpjes die je hier kan vinden:
http://nl.youtube.com/results?search_query=neg+balls+of+steel

Het is best leuk om te kijken naar de streken die hij allemaal uithaalt.
Wat je natuurlijk niet kan zeggen van het zinloos geweld van die jongeren uit het artikel.

Hanne Wuyts
13th November 2007, 10:43
En dan gaan organiseert belgië marsen en concerten en ik weet niet wat nog allemaal tegen zinloos geweld...

Dit is gewoon het meest belachelijke gegeven dat er bestaat, maar ze zullen het wel allemaal tegen mensen opnemen als ze met meer zijn of dat die persoon in kwestie zwakker is dan henzelf...

Ik vind dit het meest belachelijke wat er bestaat en ik hoop dat er niet veel mensen op deze aardbol rondlopen die dit doen. Dan denk ik...ze moeten het zelf eens meemaken!!

groetjes

Dorien.Van.Gorp
26th December 2007, 18:48
Ik snap het niet. Ik kan er met mijn gedachten niet bij dat je zo iets kunt doen. Je gaat toch niet uit verveling iemand afslagen omdat het grappig is. Het is helemaal niet grappig. Die jongeren moeten dringend een boeiendere bezigheid hebben. Bij iedereen die aan Happy Slappy doet zal het vroeg of laat wel een ker uit te hand lopen en dan zullen ze waarschijnlijk gaan beseffen wat ze hebben gedaan. Dan is het te laat. Het is net als pesten en er moet iets aangedaan worden.

Natasja_dc
27th December 2007, 10:54
Ik snap dit ook niet hoor. Ik kan er ook niet inkomen dat je zoiets doet, en zeker niet voor je plezier. Iemand die dit doet moet zwaar gestraft worden. Zelf zou je zoiets toch ook niet willen. Dit is gewoon ziekelijk. Deze mensen hebben niets verkeerd gedaan en worden om het leven gebracht omdat een aantal personen dat 'tof' vinden.