PDA

Bekijk de volledige versie : Ontsnapte gevangene mist celmaten en keert terug

Barst
30th April 2007, 22:27
Ontsnapte gevangene mist celmaten en keert terug

Een veroordeelde die uit de gevangenis ontsnapt was, keerde na twee jaar terug omdat hij zijn celmaats te veel miste.

De Bulgaarse dief Vassil Ivanov was op de vlucht sinds zijn verdwijning tijdens zijn 'Paasverlof' in 2005. Na iets meer dan twee jaar meldde hij zich weer aan bij zijn oude gevangenis.

'Ik kon het niet meer aan', aldus Vassil. 'Ik had al negen jaar achter de rug in de gevangenis en ik kon maar niet wennen aan het gewone leven. Het leven als een vrije man was ellendig. Bovendien miste ik mijn medegevangenen.'

De cipiers van de Stara Zagora gevangenis in Bulgarije sloten Ivanov meteen weer op in zijn oude cel. Daar zal hij de resterende twee jaar van zijn straf moeten uitzitten, al is de kans groot dat er wat bijkomt voor zijn ontsnapping.

Blog DS, 30-04-2007

jefdaemen
1st May 2007, 10:42
Daar had hij dan maar aan moeten denken vóór hij uitbrak. Dé gouden regel bij het ontsnappen uit een gevangenis: neem je celmaats mee. Die 34 geditineerden hadden dat overlaatst wel begrepen, alleen namen die niet enkel hun maten mee, maar zo goed als de hele gevangenis.
Een andere verklaring voor de terugkeer van de gevangene is dat, tijdens zijn "vrije periode", prison break op televisie is geweest in zo goed als elk land. Misschien heeft de man, net al Michael Scofield, een ingenieus plan uitgedokterd om een aantal medegevangenen te bevrijden. Hij kende de gevangenis al door en door omdat hij er negen jaar had gezeten, en heeft nu twee jaar tijd gehad om een plan uit te dokteren om zijn celmaats te bevrijden. Daarna is hij vrijwillig teruggekeerd naar de gevangenis, en de rest ziet u in seizoen 2.
Moest dit het geval zijn zou ik wel zeer verbaasd zijn, maar we mogen vandaag de dag niets meer uitsluiten. De media heeft heel veel invloed op mensen, en misschien ook op deze persoon.

karenwolput
1st May 2007, 20:09
Is dit niet een beetje verdacht? Een gevangene die al is een keer is kunnen ontsnappen, die wee jaar later opnieuw komt opdagen omdat hij zijn medegevangene niet kan missen. En hij mag dan nog eens in de zelfde cel van vroeger gaan zitten ook. Als hij niet alleen kan leven buiten de gevangenis zal het wel proberen te ontsnappen met zijn vrienden uit de gevangenis. Dit is volgens mij vragen om problemen.