PDA

Bekijk de volledige versie : Britten stoppen asociale gezinnen in wooncomplexen


Barst
11th April 2007, 23:48
Britten stoppen asociale gezinnen in wooncomplexen


Premier Tony Blair is in het offensief gegaan tegen asociaal gedrag.De asociaalste Britse gezinnen worden ondergebracht in speciale wooncomplexen. Verspreid over heel Groot-Brittannië worden momenteel 53 van die complexen opgezet, met als doel om 'buren uit de hel', zoals het ministerie van binnenlandse zaken hen noemt, op te vangen.


Gezinnen waar werkelijk niets mee valt aan te vangen worden naar een van de wooncomplexen gestuurd. Daar mogen ze beperkt bezoek ontvangen, worden ze dag en nacht in de gaten gehouden door maatschappelijk werkers en moeten ze zich aan een avondklok houden. Pas als de begeleiders vinden dat de gezinsleden hun leven hebben gebeterd, mogen ze weer op eigen benen staan. Eind dit jaar zitten naar schatting 25 probleemgezinnen in een speciaal wooncomplex.

De wooncomplexen zijn het nieuwste regeringsinitiatief om asociaal gedrag aan te pakken. Premier Tony Blair is in zijn laatste ambtstermijn in het offensief gegaan tegen asociaal gedrag; de sociale cohesie wordt volgens hem verzwakt door ongeïnteresseerde ouders en een ruwe, ordeloze jongerencultuur.


Bmog HLN, 11/04/07 19u29

Believing Bart
12th April 2007, 17:46
Ik moet bekennen dat ik met moeite mijn lach kon inhouden bij het lezen van dit artikel! Te gek om los te lopen zo'n 'asociaal wooncomplex'. Misschien moet je ze op een eilandje zetten? (...)

Wat bedoelen ze nu eigenlijk met asiocale gezinnen? Ik kan mij wel gezinnen inbeelden die best wel begeleiding zouden kunnen gebruiken bij hun leven en bij de opvoeding van hun kinderen, maar daar zou ik niet altijd de term asociaal bij plakken. Dus bedoelen ze dan families die gewoon in hun eigen huizeke leven (want dat is toch de betekenis van asociaal zeker?)? Als die mensen daar nu gelukkig zijn. Van mij moeten het niet allemaal spring-in-'t-velders zijn zoals mezelf.

Maar bon, het zal daar wel gezellig zijn in dat wooncomplex ... Of is daar 1 zaal met 1 tv voor de ganse blok? :D
Man, man, man en wie bepaalt wie er asociaal genoeg is?

Ik wil daar gerust is voor kinderanimatie gaan zorgen hoor :)

wim leenaerts
12th April 2007, 18:03
Asociaal is niet gelijk aan een 'einzelganger' hé :wink:
Volgens Vandale:
Asociaal
niet aangepast of zich niet kunnende aanpassen aan het leven in de maatschappij, zonder sociaal besef

Dus mensen waar de maatschappij (en dan duidelijk de buren) serieus wat last van hebben. Mensen die zichzelf, hun huis en omgeving niet verzorgen, niet in staat zijn op een fatsoenlijke manier te communiceren over problemen, hun kinderen niet deftig kunnen/willen opvoeden, niet met geld kunnen omgaan, enz... Ik denk dat hier asociaal gelijk is aan marginaal :rolleyes:

en wie bepaalt wie er asociaal genoeg is?
Die vraag stel ik mezelf ook...