PDA

Bekijk de volledige versie : Italië verbiedt gsm op school


Wouter
17th March 2007, 09:50
Schoolkinderen mogen in Italië geen gsm meer gebruiken op school. De lessen worden te vaak verstoord door belgeluiden en leerlingen maken te veel filmpjes met hun mobieltje. Kinderen die het verbod negeren moeten hun gsm afstaan of mogen zelfs niet deelnemen aan de eindexamens.

Het verbod volgt op een aantal incidenten dat Italië heeft geschokt, meldt de Telegraaf. Zo verscheen er afgelopen november een video online waarin te zien was hoe een gehandicapte leerling werd gepest door klasgenoten. De video was gemaakt met een gsm. In een ander geval filmden leerlingen elkaar terwijl ze een lerares seksueel lastigvielen.

Italië zou naar eigen zeggen het eerste Europese land zijn met een nationaal gsm-verbod op school.


17/03/2007 06u51 DM Online

sarabollen
19th March 2007, 12:00
Een verbod van GSM's vind ik zelf een goede maatregel. Als ik het artikel lees krijg ik echter de indruk dat het verbod er komt om incidenten die zich op school voordoen te verdoezelen. (o.a. pesten). Het geeft naar mijn gevoel het signaal aan leerlingen: alles kan, zolang het maar in het geniep gebeurt. Deze maatregel verandert jammer genoeg niets aan de voorvallen op school.