PDA

Bekijk de volledige versie : Vader legt dochter aan ketting


hans
20th January 2007, 10:08
Veel vaders willen hun dochters beschermen, maar het volgende geval is ronduit mensonterend. Een Turkse vader legt zijn 17-jarige dochter aan de ketting omdat hij vreest dat ze anders zal weglopen. De vader is het niet eens met de partnerkeuze van zijn dochter en legt haar daarom letterlijk aan de leiband. Het meisje is wanhopig en zegt dat haar vader haar als een hond behandelt.

De Turkse krant Radikal gaf vandaag een foto vrij van het meisje dat door haar 60-jarige vader wordt “uitgelaten”. De krant omschreef het beeld als weerzinwekkend. De foto schudde ook de Turkse politiediensten wakker, die nu een onderzoek inzetten naar het gedrag van de man.

Tuur
1st February 2007, 15:03
Heel dat gedoe rond overbeschermen en uithuwelijken in de Oosterse landen begint zwaar op mijn systeem te wegen. Ik kan verstaan dat ouders hun kind niet in hun ongeluk willen zien lopen, zo zullen mijn ouders mij waarschijnlijk ook wel waarschuwen als ik met een meisje thuiskom waarvan je haar gezicht niet meer duidelijk kan zien door al de tatoeages en piercings. :D Maar dat ze mij als een hond behandelen kan ik niet geloven. Waarom is het toch dat vrouwen een ondergeschikte rol krijgen? Als vader of broers niet tevreden zijn met het gedrag van een vrouwelijk familielid moet er direct hard worden opgetreden met eerwraak, bloedwraak en noem maar op. ik snap niet dat die mensen zou kunnen denken!!

karenwolput
1st February 2007, 18:33
Verschrikkelijk... Begrijpen deze ouders dan echt niet dat ze nadat ze hun hondsdochter loslaten, de miserie kan beginnen! Zo jaagt men het meisje in de armen van de jongen! Natuurlijk zal die jongen beter voor haar zorgen als haar vader doet! Liefde kan inderdaad blind zijn, maar je kan het je kinderen ook altijd op een andere manier laten inzien dan ze aan de leiband te houden! Ik hoop alleen dat mijn ouders dit niet lezen, kwestie van geen inspiratie op te doen! ;)

caroliencuypers
1st February 2007, 18:38
Beste,

Ik kan me wel voorstellen dat je als vader tegen de relatie bent die je dochter heeft. Maar om haar doorvoor als een hond te behandelen? Neen dit kan niet.

Als je als ouder laat merken dat je tegen een relatie bent van je kinderen werkt dit meestal tegen de ouder. Het kind gaat zich nog sterker aan haar of zijn vriend of vriendin binden.

De reden dat kinderen soms niet vertellen aan hun ouders als ze verliefd zijn ligt meestal aan het feit dat ze bang zijn dat de ouders de relatie zullen afkeuren. Ik denk dat het als ouder nog altijd beter is om deze persoon te aanvaarden, misschien waait het wel vanzelf over. Tieners zijn namelijk nog erg impulsief.

Je kan als ouder natuurlijk wel een paar hints geven dat je de relatie niet goedkeurt wat nog niet wil zeggen dat je de relatie meteen moet afkeuren. Laat best eerst blijken dat je als ouder openstaat voor een nieuwe vriend of vriendin van je kinderen. Zo is het voor iedereen beter.

Cuypers Carolien

Hanne Vennekens
1st February 2007, 19:58
Dit is echt wel schandalig vind ik, welke vader doet het zijn kind nu aan om ze aan de ketting te leggen.

je kan inderdaad tegen de relatie van je dochter zijn maar dat is dan toch geen manier om ze dat te laten weten.
Het is zo dat je kind zich dan sterker gaat hechten aan die vriend!

Kan die man nu geen meer gepaste manier vinden om zijn dochter te laten weten dat hij tegen haar relatie is...

Elke Peeters
16th October 2007, 18:16
:confused: Hierbij begin ik mijzelf veel vragen te stellen,eerst wil ik zeggen dat ik dit ronduit belachelijk vind. Als ouders kun je wel eens oneens zijn met de keuze van je dochter/zoon,maar dan kun je toch wel een redelijkere manier vinden om dit te uiten en door je dochter aan de ketting te leggen is hier zeker geen goede beslissing. Je maakt het alleen maar erger want het meisje zal zich uiteindelijk tegen de vader keren, je zou voor minder als je zo vernederd wordt. Het enige wat je dan als ouder kunt doen is,vanuit mijn mening,dit gewoon op zijn beloop laten en zien wat er verder van komt. Want zoals de meeste ouders al wel weten zijn tieners nogal heel impulsief en moeten ze eerst 'botsen',om het zo te zeggen, vooraleer ze het begrijpen wat de ouder bedoelde. In zoveel landen wordt de vrouw ook nog altijd onderdrukt en dat vind ik spijtig omdat iedereen recht heeft op respect en zijn eigen meningsuiting.

Groetjes Elke Peeters

Caroline De Bot
16th October 2007, 19:31
Dat deze actie zich voordoet in een Turks gezin verbaast mij niet. Het is in die cultuur dat de man dictator speelt in het huishouden. Zijn wil is wet. Over wetten gesproken, de rechten van het meisje worden geschonden. Haar recht op vrijheid valt weg,en blijkbaar ook het recht op bescherming, aangezien de politie nog niet heeft ingegrepen. Incidenten als deze zullen zeker de toelating van Turkije bij de Europese Unie zeker niet bevorderen!!