PDA

Bekijk de volledige versie : Studentenpakketten


wim leenaerts
8th December 2006, 20:45
De studentenpakketten zijn weeral gesorteerd en ready om naar de 4de wereld gebracht te worden.
Krijgen die mensen met kerstmis misschien een reep chocolade, lipton thee en een blikje Ice Tea light punch niet-bruisend...
Dankzij jullie liefdadigheid! Applausje :clap:

De latjes/bladwijzers van de politie en de gsm-zakjes van Proximus zullen waarschijnlijk in een doos in de agora te vinden zijn, aangezien de armen daar niet veel mee kunnen doen...

Sara
10th December 2006, 12:34
Ik vind dat precies niet zo positief ...
Snoep geven aan mensen die nood hebben aan gezonde en evenwichtige voeding? Die vaak niet weten hoe ze een gezonde maaltijd moeten samenstellen en daarom vaak zelf in de winkel grijpen naar ongezonde voeding?
Wat voor een signaal geef je dan?

wim leenaerts
10th December 2006, 13:03
[QUOTE=Sara]Wat voor een signaal geef je dan?[/QUOTE]
Je hebt wel voor een stuk gelijk natuurlijk, maar anderzijds gaat dit waarschijnlijk gebruikt worden met kerstmis of nieuwjaar. Dan worden er sowieso wel wat zoetigheden uitgedeeld denk ik.
Normaal gezien zit er in de pakketten een vitalinea-reep ofzo, wat natuurlijk wel 'gezond' is. Een stuk chocolade is volgens mij eerder uitzonderlijk.
Maar er is ook thee bij! :)

Kenny
10th December 2006, 15:22
Een knap idee maar is daar eigenlijk ooit effectief over gecommuniceerd geweest?

wim leenaerts
10th December 2006, 15:31
[QUOTE=Kenny]Een knap idee maar is daar eigenlijk ooit effectief over gecommuniceerd geweest?[/QUOTE]
Jazeker Kenny.
Ik heb daarover gecommuniceerd in een les met de hele b-klas.
Vreemd dat jij er dan niet van op de hoogte bent... :confused: :rolleyes:

ps: deze regeling is wel vorig jaar al besloten. Toen is er gezegd dat vanaf nu de studentenpakketten voortaan nog wel gingen aangevraagd worden, maar dat de SR er voor ging zorgen dat die bij de 4de wereld kwamen.

sarabollen
10th December 2006, 19:00
Ikzelf vind dit ook een mooi initiatief. Maar waarom zouden mensen die leven in armoede, 'armen' genoemd, niets met een latje of gsm-zakje kunnen doen? Volgens mij kan dat wel... het zijn ook mensen! Zij hebben ook meer dan eten en kleding nodig, denk ik.

wim leenaerts
10th December 2006, 19:17
[QUOTE=sarabollen]Zij hebben ook meer dan eten en kleding nodig, denk ik.[/QUOTE]
Ja, maar voor een gsm-zakje hebben ze ook al een gsm nodig hé en aangezien de meesten moeite hebben met eten vinden vermoed ik dat een gsm wel het laatste van hun zorgen is. Hoewel ik maar al te goed besef dat zij nooit geleerd hebben om prioriteiten te stellen, dus zou het goed kunnen dat ze wel een gsm hebben. Maar een gsm-zakje en een latje (tevens een bladwijzer) was voor hen niet echt nuttig dachten we en voor ons (studenten) wel dus daarom hebben we besloten om die 2 dingen toch nog aan de studenten uit te delen...
Of we daar nu echt goed aan gedaan hebben of niet weet ik niet, maar de solidariteit van de studenten verdient volgens mij wel een klein presentje...
We kunnen alleszins wel navragen bij de instelling (ik weet niet dewelke) of ze daar wél iets mee hadden kunnen doen. Dan kunnen we daar volgend jaar rekening mee houden.
Er zaten overigens ook scheermesjes bij, welke we ook weggeven uiteraard.