PDA

Bekijk de volledige versie : Meisje van 9 bevalt van zoon


karenwolput
3rd December 2006, 18:31
Akelig gewoon! Hoe kan een kind nu een baby dragen in deze omstandigheden? En dan nog... wie doet er zijn dochter dit aan?


LIMA - In Peru is een meisje van negen jaar dat door haar neef was verkracht, zaterdag bevallen van een zoon. Dat meldt de Peruviaanse minister van Gezondheid Carlos Vallejos. De jongen weegt 2,520 kilo en meet 47 cm.

Hij had ademhalingsproblemen na de geboorte en is op een afdeling voor intensieve verzorging geplaatst. De piepjonge moeder woont in een dorpje in de provincie Huanuco. Ze was door haar 29-jarige neef verkracht. Het meisje krijgt psychologische begeleiding en hulp voor haar kind, zo meldt de minister

de standaard zondag 3 december

sarabollen
3rd December 2006, 20:00
Inderdaad, heel erg!

Maar natuurlijk niet te vergeten dat er in Peru wellicht een heel andere cultuur heerst waarbij zeker ouders van het 9-jarige meisjes (vermoedelijk) geen enkel schuld aan hebben. Misschien mag en kan het voor hen niet om dat kind te ontnemen. Want in hoeverre is abortus toegestaan en mogelijk; en wat voor een betekenis heeft zwanger zijn daar?

Bovendien moet je ook in rekening houden dat wij bij één van de gelukkige landen zijn waar tienerzwangerschap niet normaal is. Ik wil hiermee niet negatief zijn naar jongeren toe die op jonge leeftijd zwanger worden. Integendeel! Maar wij hebben hier wel veel mogelijkheden om zwangerschap te voorkomen en enigzins te kiezen. Anticonceptie en abortus zijn allang geen taboe meer en voor de meeste mensen financieel, en zelfs psychologisch haalbaar.

Als we dan kijken naar veel ontwikkelingslanden is de realiteit vaak heel anders. Al van heel jonge leeftijd geraken 'kinderen' zwanger. Een 15-jarige met baby is absoluut geen uitzondering in ontwikkelingslanden...

pino
5th February 2007, 16:19
Ik kan mij volledig neerleggen bij de culturele verschillen wat betreft abortus. Maar ik vind dat men ook moet denken aan de moeder van het kind. Dit meisje gaat steeds terug denken aan de verkrachting wanneer zij dit kind ziet. Ik zeg niet dat zij niet van het kind zou kunnen houden, maar het zal niet altijd even gemakkelijk zijn. Daarom vind ik dat in dit soort gevallen men moet denken aan de psychologische gezondheid van de moeder!