PDA

Bekijk de volledige versie : Woekerhandel in tickets aangepakt


katleen
7th March 2005, 08:35
[FONT=Lucida Sans Unicode]Woekerhandel in tickets aangepakt
De verkopers van concerttickets op het internet mogen een grondige controle van de Economische Inspectie verwachten. Minister van Economie Marc Verwilghen heeft een grootschalige doorlichting bevolen in de strijd tegen woekerprijzen.

"Wie tickets verkoopt via internet mag de komende maanden een grondige controle verwachten", aldus de minister. Voor het voorstel van Spiritkamerlid Stijn Bex om de zwarte markt wettelijk onmogelijk te maken is Verwilghen niet gewonnen. [/FONT]

Roel
7th March 2005, 15:26
Vorig kon je een week voor Werchter nog tickets kopen voor ongeveer het 5 dubbele van de officiële prijs.. Schandalig vind ik zoiets!
Pure winstmakerij...
Terecht? Ik denk het niet!
Ik vraag mij eigelijk ook af wie zoiets koopt?
Mensen met veel geld? Mensen die kost wat kost naar het festival willen..
Wel een duur festival: een dikke 500 Euro inkom, hierbij nog campingkosten en hierrbij kan je nog een dikke 100 Euro tellen die je consumeert op de wei...
Vakantiewerkgeld is zo weg!

katleen
7th March 2005, 17:39
Ik vind het ook ni meer dan juist dat ze zo'n controles doen. Dan kan de gewone burger mss ook een kans maken om de volgende keer naar U2 te gaan :rolleyes:

Hurk
17th March 2005, 13:38
Er zijn ook mensen die een ticket winnen/krijgen/... en die er niets mee zijn. Ze hebben dan toch het recht om het te verkopen op het net vind ik. Dat de mensen opbieden, is dan alleen maar goed voor de verkoper. Maar de verkoper kan daar toch weinig aan doen?

katleen
17th March 2005, 15:40
Er zijn ook mensen die een ticket winnen/krijgen/... en die er niets mee zijn. Ze hebben dan toch het recht om het te verkopen op het net vind ik. Dat de mensen opbieden, is dan alleen maar goed voor de verkoper. Maar de verkoper kan daar toch weinig aan doen?
Dan gaat het nog niet over die mensen. Het gaat om de echte zwarte markt. Mensen die tickets voor 500 euro verkopen en de andere mensen geen kans geven om eerlijk voor de juiste prijs een ticket te bemachtigen! Dat ze er maar eens met de grove borstel doorgaan!

SuperJef
17th March 2005, 17:48
Ja , ik vind het ook schandalig die woekerprijzen , ookal had ik 8 kaarten voor U2 :D :p ;)

Barst
17th March 2005, 21:41
Aha, zo wordt dus die glimmende sportcar gesponsord... :D

SuperJef
17th March 2005, 22:49
bwa nee , ik was zo vriendelijk om ze aan de normale prijs te verkopen aan de vrienden die geen kaart hadden kunnen bemachtigen..